CIVIL SZERVEZETEK MŰKÖDÉSI CÉLÚ TÁMOGATÁSA 2014.

2013/10/28 Bordás Mária Palyazat

NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉSI ALAP

 

Közösségi környezet kollégium

Mobilitás és alkalmazkodás kollégium

Nemzeti összetartozás kollégium

Társadalmi felelősségvállalás kollégium

Új nemzedékek jövőjéért kollégium

 

PÁLYÁZATI KIÍRÁS

 

Civil szervezetek működési célú támogatása 2014.

 

Pályázati kategória kódja:

NEA-14-M

 

Meghirdetés dátuma: 2013. október 22.

 

A Közösségi környezet kollégium; a Mobilitás és alkalmazkodás kollégium; a Nemzeti

összetartozás kollégium; a Társadalmi felelősségvállalás kollégium; az Új nemzedékek jövőjéért

kollégium (továbbiakban: Kollégium) megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

(továbbiakban: Alapkezelő) nyílt pályázatot hirdet civil szervezetek támogatására az

alábbiaknak megfelelően:

 az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek

működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (továbbiakban: Civil

tv.);

 a Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 5/2012.

(II.16.) KIM rendelet (továbbiakban NEAr.);

 az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.);

 az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.)

Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.);

 az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos

eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm.

rendelet;

 a XX. Emberi Erőforrások Minisztériuma költségvetési fejezethez tartozó fejezeti

kezelésű előirányzatok 2012. évi felhasználásának szabályairól szóló 34/2012. (X.

17.) EMMI rendelet

 a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI.

törvény.

 

FIGYELEM! Jogszabályváltozás esetén a pályázati kiírásban foglaltak módosulhatnak.

Jelen pályázati kiírás részét képezi a „Pályázati Útmutató a NEA 2014. évi működési

pályázatokhoz” (továbbiakban: Pályázati Útmutató), amely letölthető a http://www.emet.gov.hu

illetve a www.civil.info.hu/web/nea linkeken.

 

1. A pályázat célja

 

A pályázat célja a civil társadalom erősítése, a civil szervezetek társadalmi szerepvállalásának

segítése, a civil szervezetek működési költségeihez való hozzájárulás révén.

 

 

2

 

2. Pályázat benyújtására jogosultak

Civil tv.59. § (2) bek.

 

2.1. Pályázat benyújtására jogosultak:

 szövetségek1,

 alapítványok, egyesületek (ide nem értve a szövetséget)

 

2.2. A NEA-14-M jelű kategórián az alábbi alapcél szerinti tevékenységeket ellátó szervezetek

nyújthatják be pályázatukat.

 

NEA-KK-14-M Közösségi környezet kollégium

 kulturális tevékenység,

 közművelődés,

 tudomány és kutatás,

 hagyományápolás,

 audio- és telekommunikáció,

 informatika,

 elektronikus hírközlés,

 szak- és felnőttképzés,

 ismeretterjesztés,

 társadalmi párbeszéd,

 fogyasztóvédelem,

 település és közösségfejlesztés.

 

NEA-MA-14-M Mobilitás és alkalmazkodás kollégium

 élet és vagyonbiztonság,

 közbiztonság,

 polgári védelem,

 önkéntes tűzoltás,

 mentés és katasztrófa-elhárítás,

 közrend és közlekedésbiztonság védelme,

 szabadidő,

 hobbi és sport,

 a nők és férfiak esélyegyenlőségének védelme.

 

NEA-NO-14-M Nemzeti összetartozás kollégium

 a Kárpát-medencei együttműködés, mint a határon túli magyarsággal kapcsolatos

nemzetközi tevékenység elősegítése;

 az európai integráció elősegítése;

 a Magyarországon élő nemzetiségek,

 az emberi és állampolgári jogok védelme,

 vallási tevékenység.

 

NEA-TF-14-M Társadalmi felelősségvállalás kollégium

 nonprofit szervezeteknek, ernyőszervezeteknek nyújtott szolgáltatások,

 szakmai és érdekképviselet;

 adományosztás;

 szociális tevékenység;

 családsegítés;

 

1 Az egyesület különös formája: tagja kizárólag alapítvány illetve egyesület lehet; amennyiben a szervezet

elnevezésében a „szövetség” szó szerepel, az nem feltétlenül jelenti, hogy szövetség formában működik (ha

alapítványon, egyesületen kívül más – pl. természetes személy – tagja is van, akkor nem minősül szövetségnek).

 

3

 

 időskorúak gondozása;

 rehabilitációs foglalkoztatás;

 hátrányos helyzetű rétegek segítése,

 egyéb nonprofit tevékenységek.

 

NEA-UN-14-M Új nemzedékek jövőjéért kollégium

 nevelés és oktatás;

 képességfejlesztés;

 gyermek- és ifjúsági érdekképviselet;

 gyermek- és ifjúságvédelem;

 egészségmegőrzés;

 betegségmegelőzés;

 gyógyító, egészségügyi rehabilitációs tevékenység;

 kábítószer-megelőzés,

 természet- és környezetvédelem.

 

2.3. Pályázat benyújtására nem jogosultak (kizárt szervezetek):

 szakszervezetek,

 pártok,

 párt által alapított alapítványok,

 párt részvételével létrehozott egyesületek,

 munkaadói, munkavállalói és gazdasági érdekképviseleti szervezetek,

 biztosító egyesületek,

 közalapítványok,

 

valamint azon szervezetek:

 

 amelyeknek lejárt köztartozása van;

 amelyek nem felelnek meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok feltételeiről és

igazolásának módjáról szóló 1/2012. (I. 26.) sz. NGM rendeletben meghatározott

követelményeknek;

 amelyek az előző években a támogató által azonos célra biztosított költségvetési

támogatás felhasználásával a támogatási szerződésben foglalt kötelezettséget

megszegve még nem számoltak el;

Ávr. 76. § (3) bek.

 amelyek végelszámolás, kényszer végelszámolás, egyszerűsített törlés vagy

csődeljárás alatt állnak, illetve amelyek ellen felszámolási eljárás van folyamatban;

 amelyek 2013-ban a költségvetési törvényben nevesítve részesültek működési célú

támogatásban;

Civil tv. 59. § (3)bek.

 amelyeket a támogatási igény benyújtásának évében (2013-ban) vett nyilvántartásba

a bíróság;

NEAr. 3. § (5) bek. d) pont

 amelyek a megelőző lezárt üzleti évben (2012. évben) a Tao. tv.2 alapján 3.000.000 Ft

feletti látvány-csapatsport támogatásban részesültek.

696/2013. (10.07.) Tanácsi döntés

 

FIGYELEM! Egy pályázó szervezet egy pályázatot nyújthat be NEA-14-M kategóriák keretében.

 

 

2 A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (továbbiakban: Tao. tv.) 4. § 44. pontja

szerinti támogatás, amely után a támogató a Tao. tv. 22/C. §-ában rögzített adókedvezményt érvényesített.

 

4

 

3. Támogatási időszak

 

A pályázati kiírás keretében támogatott projektek támogatási időszaka:

 

Kollégium elnevezése

Támogatási időszak

kezdő időpontja:

Támogatási időszak

záró időpontja:

Közösségi környezet kollégium 2014.03.21. 2015.03.20.

Mobilitás és alkalmazkodás kollégium 2014.03.11. 2015.03.10.

Nemzeti összetartozás kollégium 2014.02.21. 2015.02.20.

Társadalmi felelősségvállalás kollégium 2014.03.31. 2015.03.30.

Új nemzedékek jövőjéért kollégium 2014.03.01. 2015.02.28.

 

4. Rendelkezésre álló keretösszeg

Civil tv. 56. §, NEAr. 29. §

 

A rendelkezésre álló forrás a tárgyévre vonatkozó költségvetési törvényben az Alap

támogatásaként meghatározott összeg 47%-a (továbbiakban: pályázati keretösszeg), amelyet az

Emberi Erőforrások Minisztériuma biztosít a Nemzeti Együttműködési Alap elnevezésű fejezeti

kezelésű előirányzat [ÁHT: 332995] terhére, az alábbi bontásnak megfelelően:

 szövetségek részére 5%.

 egyesületek (nem szövetségek) és alapítványok részére 95%.

 amennyiben a szövetségek részére szétosztható keretösszeg nem kerül felhasználásra, a

kollégium a nem szövetségként működő egyesületek, továbbá alapítványok

támogatására használhatja azt fel.

691/2013. (10.07.) Tanácsi döntés

 

FIGYELEM! Az adományok után járó normatív kiegészítésre rendelkezésre álló forrás a

tárgyévre vonatkozó költségvetési törvényben az Alap támogatásaként meghatározott összeg

5,64%-a, amely külön Pályázati Kiírás keretében lesz elérhető.

 

A keretösszeg a kollégiumok között egyenlő arányban kerül felosztásra.

 

Kollégium

Pályázati

keretösszeg

Pályázati

keretösszegből

szövetségek részére

szétosztható keret

Pályázati

keretösszegből

egyesületek (nem

szövetségek) és

alapítványok

részére szétosztható

keret

Közösségi környezet 20% 5% 95%

Mobilitás és alkalmazkodás 20% 5% 95%

Nemzeti összetartozás 20% 5% 95%

Társadalmi felelősségvállalás 20% 5% 95%

Új nemzedékek jövőjéért 20% 5% 95%

 

5. A támogatás formája és mértéke

 

5.1. A támogatás formája: vissza nem térítendő / visszatérítendő támogatás.

 

 

5

 

FIGYELEM! Azon közhasznú szervezetek részére, melyek éves bevétele a 2012. évről szóló

számviteli beszámolóval igazolható módon eléri vagy meghaladja az 50 millió Ft-ot, csak

visszatérítendő működési támogatás nyújtható.

NEAr. 14. § (1) bek.

 

Visszatérítendő támogatás a teljes támogatási keretösszeg 10%-ig nyújtható.

 

5.2. Az elnyerhető támogatás összegének alsó határa 250.000 forint.

NEAr. 12. § (4) bek.

5.3. Az elnyerhető támogatás összegének felső határa 3.000.000 forint.

 

FIGYELEM! A Kollégium a támogatást a kértnél alacsonyabb összegben is megállapíthatja.

 

5.4. A támogatás pályázati benyújtásához legalább 10% önrész szükséges.

NEAr. 11. § (4) bek.

FIGYELEM! Önrész biztosítása történhet természetben (különösen közérdekű önkéntes munka

igazolásával) vagy készpénzben.

 

5.5. A finanszírozás módjára vonatkozó támogatási döntés a támogatást igénylő szervezet

előfinanszírozásra vonatkozó kérelme hiányában utófinanszírozás.

NEAr. 4. § (7) bek.

5.5. A költségvetési támogatás folyósítása egy összegben történhet.

 

6. Támogatható tevékenységek

 

Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi tevékenységek támogathatók:

 szervezeteket megalapozó, kiszolgáló, fejlesztő és adminisztráló tevékenységek,

 a törvényeknek való megfelelést segítő tevékenységek,

 az alapcél szerinti tevékenységek feltételeinek biztosítása.

 

7. Elszámolható költségek

 

7.1. A támogatás terhére a NEAr. 6. melléklete szerinti, – a Civil tv. 19. § (2) bekezdés c)

pontja alapján a támogatási időszakban felmerült, valamint az elszámolási határidő végéig

pénzügyileg is teljesült költségek számolhatók el a civil szervezet működésével összefüggésben.

 

7.2. A támogatás bruttó / vagy nettó összeg, melyből általános forgalmi adó nem igényelhető

vissza. (Amennyiben a nyertes pályázó áfa levonási joggal rendelkezik, a támogatás

felhasználásáról nettó módon kell elszámolnia.)

 

8. Különösen nem elszámolható költségek

 

8.1. Nem számolható el az olyan támogatási időszakban felmerült költség, melynek pénzügyi

teljesítése nem történt meg az elszámolási időszak végéig. Jelen pályázat terhére nem

számolhatók el a pályázó által szervezett programok, rendezvények vagy más projektek

költségei.

 

8.2. Nem számolhatók el a pályázó fenntartásában működő intézmények költségei.

 

 

6

 

8.3. Nem elszámolható kiadás a visszaigényelhető előzetesen felszámított általános forgalmi

adó (ÁFA visszaigénylésre jogosult szervezetek költségvetésükben és elszámolásukban csak a

visszaigényelhető ÁFA nélküli (nettó) összegeket szerepeltethetik).

 

8.4. Jelen pályázat terhére nem számolhatók el a szervezet szakmai programjainak közvetlen

költségei.

 

8.5. A Tanács 695/2013.(10.07.) sz. döntése alapján nem számolhatók el az alábbi költségek,

kiadások:

Beruházási kiadások

Ingatlan beszerzés, létesítés

Gépjármű beszerzés, készítés

Felújítási kiadások

Ingatan felújítás költsége (pl.: élettartam hosszabbítás, korszerűsítés,

alapterület változtatás, használhatóságának jellegváltása)

Gépjármű felújítás költsége (pl.: élettartam hosszabbítás, korszerűsítés,

főalkatrész csere, használhatóságának jellegváltása)

Adók

Vagyonszerzéshez kapcsolódó adók

Ingatlanszerzés, gépjárműszerzés

Vagyonadók (pl.: vagyonadó, ingatlanadó, gépjárműadó)

Jogkövetkezmények

Bírságok, büntetések

Késedelmi pótlék/kamat

Kötbér

Személyi jellegű kifizetések

Tiszteletdíjak

Szervezet választott tisztségviselőinek fizetett tiszteletdíjak

Jutalom (természetbeni, pénzbeli)

Adósságszolgálat teljesítése

Hitel-, kölcsön tőketörlesztése

Pénzügyi lízing tőketörlesztése

Dohányáru

 

9. A pályázatok benyújtásának helye és módja

 

9.1. A pályázatot kizárólag elektronikusan az Elektronikus Pályázatkezelési és

Együttműködési Rendszerben (továbbiakban: EPER) lehet benyújtani. A pályázat elektronikus

benyújtásának egyes lépéseit az EPER felhasználói kézikönyvben leírtak szerint, illetve a

Pályázati Útmutatóban rögzített módon kell elvégezni.

FIGYELEM! Az EPER rendszert a www.eper.hu oldalon vagy a www.emet.gov.hu honlapon

keresztül lehet elérni. A pályázat benyújtását megelőzően minden, regisztrációval nem

rendelkező pályázónak regisztrálnia kell magát az EPER rendszerben, amelyhez rendelkeznie

kell egy érvényes e-mail címmel.

 

9.2. A pályázatok benyújtása során, a jelen pályázat beadása napjáig a pályázónak egyszeri

pályázati díjat kell megfizetnie, melynek összege 2.000 Ft. A díjat átutalással, a következő

számlaszámra kell befizetni:

 

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő 10032000-01451461-00000000

 

IBAN HU17100320000145146100000000

 

7

 

 

A pályázati díj határidőre történő meg nem fizetése vagy késedelmes teljesítése a pályázat

formai érvénytelenségét vonja maga után.

 

FIGYELEM! A pályázónak nem kell befizetnie a pályázati díjat, ha a NEA-14-SZ kiírás keretében

már fizetett pályázati díjat. A pályázati díj befizetésekor kérjük, tüntesse fel a megjegyzés

rovatban a pályázó szervezet – internetes pályázatkezelő rendszerben megadott – adószámát,

továbbá azt, hogy „NEA” a beazonosíthatóság érdekében.

 

9.3. Ha érvényes regisztrációval rendelkezik, kérjük, ellenőrizze az EPER-ben megadott

adatait, amennyiben nem történt adatváltozás nincs további teendője a regisztrációs

nyilatkozattal.

 

9.4. Amennyiben változás történt vagy módosítást lát szükségesnek, a módosítást követően az

EPE R-ből kinyomtatott Regisztrációs Nyilatkozat (amelyet a szervezet

képviselőjének/képviselőinek kell aláírnia) egy eredeti példányát postai úton legkésőbb a jelen

pályázat benyújtása napján kell megküldeni az alábbi postacímre:

 

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

1381 Budapest, Pf. 1407.

 

10. A pályázat benyújtásának határideje

 

A pályázat EPER-ben való véglegesítésének határideje:

 

Kollégium elnevezése Benyújtási határidő

Közösségi környezet kollégium 2013.11.22.. 23:59

Mobilitás és alkalmazkodás kollégium 2013.11.27. 23:59

Nemzeti összetartozás kollégium 2013.11.27. 23:59

Társadalmi felelősségvállalás kollégium 2013.11.25. 23:59

Új nemzedékek jövőjéért kollégium 2013.11.25. 23:59

 

FIGYELEM! Azon pályázatok, amelyek határidőben nem kerülnek véglegesítésre, nem

minősülnek benyújtott pályázatnak, és az Alapkezelő formai ellenőrzésnek sem veti alá.

 

11. Benyújtandó dokumentumok

 

A pályázat benyújtásakor az elektronikus felület kitöltése mellett az alábbi dokumentumok

csatolása szükséges:

 

Dokumentum megnevezése Benyújtás módja

 kedvezményezett által vállalt készpénzes önrész

igazolása

elektronikusan, EPER-ben, a

„Dokumentumbeküldő”-n keresztül

 2012. évről szóló számviteli beszámoló elektronikusan, EPER-ben, a

„Dokumentumbeküldő”-n keresztül,

vagy a www.birosag.hu oldalon

 2012. évről szóló számviteli beszámoló

letétbehelyezéséről szóló igazolás

elektronikusan, EPER-ben, a

„Dokumentumbeküldő”-n keresztül

 

8

 

 

12. A pályázat formai vizsgálata

 

A beérkező pályázatok formai ellenőrzését az Alapkezelő végzi. A benyújtott pályázat érvényes,

ha:

 

Kritérium

megnevezése

Megfelelt, amennyiben

Jogi státusz

A jelen pályázati kiírás szerinti egyesület, szövetség vagy alapítvány

pályázott.

Bírósági nyilvántartásba

vétel időpontja

A pályázó civil szervezetet a bíróság legkésőbb 2012. december 31-ig

jogerősen nyilvántartásba vette.

Nevesített támogatás

A pályázó szervezet a 2013. évi költségvetési törvényben nevesítve

nem részesült működési célú támogatásban.

Benyújtott pályázatok

száma

NEA-14-M pályázattal egy időben nem nyújtott be másik

kollégiumhoz is pályázatot.

Regisztráció

A szervezet regisztrált EPER-ben, a rendszerből kinyomtatta a

hiánytalan regisztrációs nyilatkozatot, azt határidőben postára adta,

és az Alapkezelő azt érvényesnek nyilvánította.

Pályázati díj

A pályázati díj (2000 Ft) határidőben történt átutalása a jelen

kiírásban szereplő számlaszámra megtörtént.

Számviteli beszámoló

Van elérhető (EPER-ben vagy a www.birosag.hu oldalon), teljes

(mérleget és eredménylevezetést / eredménykimutatást magában

foglaló), a pályázó adatait tartalmazó, aláírtan és keltezve szkennelt

2012. évről szóló számviteli beszámolója.

Letétbe helyezés

igazolása

EPER-ben elérhető a 2012. évről szóló számviteli beszámoló letétbe

helyezését igazoló dokumentum.

Adatok egyezősége

A támogatási igényt benyújtó személy jogosult a szervezet

képviseletére, az EPER regisztrációs nyilatkozat adatai, pályázati

adatlap és a hatályos bírósági kivonat adatai megegyeznek.

Visszatérítendő

támogatás

Csak visszatérítendő működési támogatás nyújtható azon közhasznú

jogállású civil szervezetnek, amelynek 2012. évi összes – számviteli

beszámoló szerinti– bevétele eléri vagy meghaladja az 50 millió Ft-ot.

Összeférhetetlenség

A támogatási igény benyújtója nem tartozik a NEA Tanács elnökének

és tagjainak, bármely kollégium elnökének vagy tagjainak, valamint

ezek közeli hozzátartozóinak érdekeltségi körébe.

Költségvetés indoklása A költségvetés „Tétel részletezése” oszlopot a pályázó kitöltötte.

Általános Szerződési

Feltételek

A szervezet az ÁSZF-et megismerte, az abban foglaltakkal egyetért.

Benyújtási határidő A támogatást igénylő szervezet határidőben nyújtotta be a pályázatát.

Önrész igazolása

A támogatást igénylő szervezet a pályázati adatlapjához csatolta a

készpénzben rendelkezésre álló önrész igazolását.

Pályázati adatlap

A támogatási igény benyújtója a pályázati adatlapot hiánytalanul

kitöltötte.

 

 

 

9

 

FIGYELEM! Formai szempontból érvényes az a pályázat, mely a formai szempontok

mindegyikének maradéktalanul megfelel. A pályázat esetében formai hiánypótlásra nincs

lehetőség, ezért, ha a beadott pályázat formai hibát tartalmaz, akkor az Alapkezelő a támogatási

igényt érvénytelenné nyilvánítja és elutasítja.

NEAr. 3. § (5) bek.

13. A pályázat tartalmi bírálata

 

13.1. A pályázatok szakmai bírálatát a Kollégium végzi. A Kollégium a pályázatokat tételesen

megvizsgálja, tartalmilag értékeli és pontozza, majd rangsort állít fel pontszám szerinti csökkenő

sorrendben. Az azonos pontszámú pályázatok közül azt kell előnyben részesíteni, amely

szervezet még nem részesült támogatásban 2012-es vagy 2013-as NEA forrásból, amennyiben ez

alapján a rangsor nem dönthető el, akkor a rangsort a pályázat benyújtásának ideje alapján kell

megállapítani (az előbb benyújtott pályázat a rangsorban előbbre kerül).

 

Minden szakmailag elfogadható pályázathoz kapcsolódóan a kollégium meghatározza, hogy

mekkora (a támogatási igényben szereplőnél kisebb vagy egyenlő) támogatási összegben

részesül a pályázó, amennyiben a pályázóra vonatkozó keret rendelkezésre áll.

 

13.2. A tartalmi elbírálás szempontjai:

 

Értékelési szempont Pontszám

A szervezet tevékenysége, eddigi eredményei 9

A pályázó szervezet/pályázat által kielégíteni kívánt társadalmi

szükséglet

9

A pályázat kidolgozottsága, áttekinthetősége

 

9

Költségvetés megalapozottsága 9

Elérendő társadalmi hatás 9

Szervezeti hatás (szervezet fenntarthatósága, különös tekintettel

a foglalkoztatás fenntartására és bővítésére, önkéntesek

bevonására)

9

A pályázó által vállalt indikátorok értékelése.

6

 

13.3. A Kollégium az alábbi döntéseket hozhatja:

 

 a pályázat támogatása;

 a pályázat feltételes (pl.: várólistás) támogatása;

 a pályázat elutasítása.

 

Várólista: a pályázati úton nyújtott támogatás esetén az Ávr. 74. § (1) bekezdés c) pontja szerinti,

szakmailag megfelelő pályázatokat tartalmazó, pontszám alapú rangsor.

NEAr. 2. § t)

13.4. A kollégium támogatási döntését és a Tanács elnökének egyetértő nyilatkozatát – egyet

nem értése esetén a Tanács döntését – követően az Alapkezelő tizenöt napon belül írásban

tájékoztatja a támogatási igény benyújtóját a döntésről.

13.5. Amennyiben a támogatási összeg az igényeltnél alacsonyabb összegben kerül

megállapításra, akkor az Alapkezelő minden költségvetési soron (önrész és támogatás

tekintetében egyaránt) arányos csökkentést hajt végre. Szerződéskötés után a

Kedvezményezettnek lehetősége van költségvetésének módosítására, azonban új költségsor

 

10

 

nyitására ekkor már nincs lehetőség, kizárólag a jóváhagyott sorokat lehet áttervezni,

módosítani.

 

14. Szerződéskötés, támogatói okirat kibocsátása

 

A támogatói döntés meghozatalát követően az Alapkezelő értesíti a szervezetet annak

eredményéről, ezzel egy időben megküldi a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges

dokumentumokat vagy kibocsátja a támogatói okiratot.

 

14.1. A Kedvezményezettel a szerződéskötéshez szükséges valamennyi feltétel határidőben

való teljesülése esetén az Alapkezelő köti meg a támogatási szerződést.

 

A támogatási szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumok:

 

Közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány, vagy ügyvéd által

ellenjegyzett aláírás-minta, vagy a számlavezető pénzintézet által vezetett

aláírási karton másolatának a számlavezető pénzforgalmi intézmény által

hitelesített eredeti példánya.

papír alapon

Előfinanszírozott pályázatok esetén: a Kedvezményezett valamennyi –

jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető – fizetési

számlájára vonatkozó felhatalmazó levél azonnali beszedési megbízás

alkalmazásához.

papír alapon

Az Alapkezelő által megküldött, a kedvezményezett részéről aláírásra

jogosult személy által aláírt támogatási szerződés tervezet 3 példánya.

papír alapon

 

A fenti dokumentumok visszaküldésére a szerződéskötési csomag kézhezvételét követő 8 nap áll

rendelkezésre. Az Alapkezelő a beérkezett dokumentációt megvizsgálja. Amennyiben a

szerződéskötéshez szükséges dokumentumok valamelyike nem áll rendelkezésére vagy hiányos,

a Kedvezményezettet egy alkalommal, 8 napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel.

Amennyiben a Kedvezményezett a hiánypótlást nem, vagy késedelmesen teljesíti, az Alapkezelő

tájékoztatja a Kedvezményezettet, hogy a szerződéskötés meghiúsul.

 

Támogatási szerződés alkalmazása esetén, ha a kedvezményezett mulasztásából a támogató által

meghatározott határidőtől számított további harminc napon belül nem kerül sor a

szerződéskötésre, a támogatási döntés hatályát veszti. Ha a kedvezményezett mulasztása a

támogató megítélése szerint méltányolható okból származik, jogszabály eltérő rendelkezése

hiányában a szerződéskötésre az általa megállapított határidőt követő harminc napon belül az

eredeti határidőnél nem hosszabb időtartamú új határidőt állapíthat meg.

 

14.2. Amennyiben a szervezet részére támogatói okirat kerül kibocsátásra, úgy a döntést

követően az aláírt okirat kerül megküldésre a szervezetnek. A támogatási összeg kifizetésének

feltétele a felhatalmazó levél azonnali beszedési megbízás alkalmazásához dokumentum 8 napon

belül történő visszaküldése előfinanszírozás esetén.

 

Ávr. 71. § (2) bek.

 

15. A támogatás folyósítása

 

A támogatás folyósítására minkét fél által aláírt és elfogadott támogatási szerződés keretei

között vagy a támogató által aláírt támogatói okirat kibocsátásának keretében van lehetőség.

 

 

11

 

 

FIGYELEM! Nem biztosítható költségvetési támogatás annak a civil szervezetnek, amely az előző

években a támogató által azonos célra biztosított költségvetési támogatás felhasználásával a

támogatási szerződésben foglalt kötelezettségét megszegve még nem számolt el.

A folyósításra kerülő költségvetési támogatásból a költségvetési támogatásban részesülő

kedvezményezettet terhelő köztartozás összegét a kincstár visszatartja, és az állami adóhatóság

megfelelő bevételi számláján jóváírja.

Áht. 52. § (3) bek.

16. Jogorvoslati lehetőség

Ávr. 90. §

 

16.1. A támogatás igénylője vagy a kedvezményezett a fejezetet irányító szerv vezetőjénél

kifogást nyújthat be, ha a pályázati eljárásra, a támogatási döntés meghozatalára, a támogatói

okiratok kiadására vagy a támogatási szerződések megkötésére, a költségvetési támogatás

folyósítására, visszakövetelésére vonatkozó eljárás véleménye szerint jogszabálysértő.

 

16.2. A kifogást kizárólag EPER üzenetben lehet benyújtani a kifogásolt döntés

közlésétől számított öt napon belül.

 

A kifogásnak tartalmaznia kell:

a) a kifogást tevő nevét, székhelyét vagy lakcímét, a nem természetes személy kifogást tevő

képviselője nevét,

b) a kifogással érintett pályázat vagy támogatói okirat, támogatási szerződés azonosításához

szükséges adatokat,

c) a kifogásolt intézkedés vagy mulasztás meghatározását,

d) a kifogás alapjául szolgáló tényeket és a kifogásolt vagy elmaradt intézkedéssel megsértett

jogszabályi rendelkezés pontos megjelölését.

 

16.3. A kifogást az Alapkezelő kifogás beérkezésétől számított öt napon belül – a kifogás

elbírálásához szükséges dokumentumokkal együtt – a fejezetet irányító szerv vezetőjének

továbbítja.

Az elkésett, a kifogás benyújtására nem jogosult személytől származó, a korábbival azonos

tartalmú és az elbírálásra alkalmatlan kifogást a fejezetet irányító szerv vezetője elutasítja, és

erről az elutasítás indokainak megjelölésével a kifogást tevőt írásban értesíti.

A fejezetet irányító szerv vezetője a kifogást annak kézhezvételétől számított harminc napon

belül érdemben elbírálja.

Ha a kifogás alapos, a fejezetet irányító szerv vezetője elrendeli a kifogásban sérelmezett helyzet

megszüntetéséhez szükséges intézkedést, egyébként azt elutasítja, és döntéséről – elutasítás

esetén az elutasítás indokainak megjelölésével – a kifogást tevőt írásban értesíti.

 

A pályázati döntéssel szemben egyéb jogorvoslatnak helye nincs.

 

17. Nyilvánosság

 

A támogatásban részesült pályázóknak nyilvánossá kell tennie, hogy működését, illetve

programjait a Nemzeti Együttműködési Alap támogatja. A nyilvánosság biztosíthatóságának

módjai:

 a szervezet székhelyén/működési helyén kihelyezett tájékoztató felirat;

 honlap működtetése esetén, a Nemzeti Együttműködési Alap támogatóként történő

megjelenítése;

 

12

 

 esemény megvalósítása esetén az esemény hivatalos irataiban történő feltüntetés

(meghívó, jelenléti ív, sajtóközlemény), valamint az esemény helyszínén tájékoztató

felirat;

 kiadványok esetén, a kiadványban támogatóként történő feltüntetés.

 

18. Támogatás felhasználása és elszámolás

 

18.1. A felhívás keretében kizárólag a Kedvezményezett nevére és címére kiállított, a

támogatási időszakban keletkezett, a támogatás felhasználását igazoló számviteli bizonylatok

számolhatók el.

 

FIGYELEM! Nem számolható el az olyan támogatási időszakban felmerült költség, melynek

pénzügyi teljesítése nem történt meg az elszámolási időszak végéig.

 

18.2. A Kedvezményezett a támogatás valamint az önrész felhasználásáról a támogatási

szerződés és a gazdálkodásukra vonatkozó előírások szerint köteles számot adni szakmai

beszámoló és pénzügyi elszámolás keretében. A pénzügyi elszámolás és szakmai beszámoló csak

együttesen tekinthető beszámolónak. Valamely rész hiánya, az beszámolóban talált hiba vagy

hiányosság esetén az Alapkezelő hiánypótlást küld a hiányosság pótlására vonatkozóan.

 

18.3. A pénzügyi elszámolás keretében a kedvezményezettnek a támogatási szerződésben

megjelölt időszakban megvalósult gazdasági események költségeit igazoló számviteli

bizonylatokat és azok pénzügyi teljesítését (kifizetését) igazoló bizonylatokat egy

számlaösszesítő valamint teljességi nyilatkozat melléklettel együtt kell benyújtania az EPER

pénzügyi elszámolás menüpontjának használatával.

 

18.4. A szakmai beszámoló a pályázatban vállalt feladatok megvalósulását mutatja be. A

Kedvezményezettnek a szakmai beszámoló adatlapot az EPER-ben kell kitöltenie. A beküldött

szakmai beszámoló ellenőrzése kiterjed annak vizsgálatára, hogy az elfogadott, érvényes

program az elszámolásban rögzített kérdések megválaszolásával megvalósultnak tekinthető-e.

 

18.5. Az Alapkezelő, a Támogatónak és egyes szervezeteknek (Állami Számvevőszék és a

Kormányzati Ellenőrzési Hivatal) jogukban áll a támogatási időszak alatt és az elszámolási

határidőtől számított 5 évig a támogatás felhasználását ellenőrizni. Ennek érdekében a

pályázattal kapcsolatos minden szerződést, számlát, bizonylatot és más okiratot az elszámolás

jóváhagyásától számított 10 évig a kedvezményezett köteles megőrizni és lehetővé tenni, hogy

az ellenőrzésre jogosult szervezet azokba betekintsen.

 

FIGYELEM! A pénzügyi elszámoláshoz a támogatás felhasználását igazoló számviteli

bizonylatok, kifizetést igazoló bizonylatok, valamint a költségvetési támogatás jogszerű és a

céljának megfelelő felhasználását igazoló egyéb dokumentumok másolatát nem kell mellékelni,

ha az azon feltüntetett bruttó érték nem haladja meg az Ávr. 80. § (5) bekezdésében

meghatározott értékhatárt (100 000 Ft). A költségek felmerülését igazoló, eredeti számviteli

bizonylatokat – abban az esetben is, ha az elszámoláshoz nem kell mellékelni – a

kedvezményezett köteles záradékkal ellátni, amelyben jeleznie kell, hogy a számviteli

bizonylaton szereplő összegből mennyit számolt el a szerződésszámmal hivatkozott támogatási

szerződés terhére. A számlaösszesítőn feltüntetett adatok valódiságát, az eredeti bizonylatokkal

való egyezőségét és az eredeti bizonylatok előírt záradékolásának megtörténtét

könyvvizsgálónak nem kell igazolnia.

NEAr. 6.§ (2) bek.

 

 

13

 

19. Lezárás

 

19.1. Előfinanszírozott pályázati program esetén:

A támogatott pályázati cél szerződés szerinti megvalósulását követően, a megvalósításáról szóló

szakmai beszámoló, továbbá a program teljes költségvetésének elszámolásáról készített

pénzügyi elszámolás elfogadása után kerül sor a pályázat lezárására.

 

19.2. Utófinanszírozott pályázati program esetén:

A támogatott pályázati cél szerződés szerinti megvalósulását követően, a megvalósításáról szóló

szakmai beszámoló, továbbá a program teljes költségvetésének elszámolásáról készített

pénzügyi elszámolás elfogadása után 15 napon belül kerül sor a támogatási összeg utalására és a

pályázat lezárására.

 

20. Iratbetekintés

 

20.1. A pályáztatás során keletkezett iratokba való betekintés az információs önrendelkezési

jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint a közpénzekből

nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szabályai alapján

lehetséges. Az eljárás során keletkezett iratok főszabály szerint nyilvánosak, így az adatot

igénylő azokba betekinthet, arról másolatot készíthet, kivonatot kérhet az alábbi kivételek

figyelembe vételével.

 

20.2. Nem teljesíthető az adatszolgáltatás az alábbi esetekben:

 személyes adat, különleges adat (ide nem értve az érintett személy kérelmét);

 üzleti titok;

 minősített adat;

 a döntés meghozatalát megelőzően a döntés megalapozását szolgáló adatok

tekintetében;

 továbbá, ha a közérdekű adatok nyilvánosságához való jogot – az adatfajták

meghatározásával –törvény honvédelmi, nemzetbiztonsági, bűnüldözési vagy

bűnmegelőzési, központi pénzügyi vagy devizapolitikai érdekből, bírósági vagy

közigazgatási hatósági eljárásra, szellemi tulajdonhoz fűződő jogra tekintettel

korlátozza.

 

21. További információk

 

21.1. A NEA-14-M pályázati csomag dokumentumai;

 a pályázati kiírás,

 a pályázati útmutató,

 a pályázati adatlap,

 az Általános Szerződési Feltételek,

 Támogatási szerződés tervezet,

 Támogatói okirat tervezet,

amelyek egységes és megbonthatatlan egészet alkotnak, így a bennük megfogalmazottak

összessége határozza meg jelen pályázat részletes előírásait, keretrendszerét, feltételeit és

szabályait.

 

21.2. A pályázati kiírás és útmutató letölthetőek az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

honlapjáról www.emet.gov.hu valamint a www.civil.info.hu/web/nea honlapról.

A pályázattal kapcsolatos további információkat a www.emet.gov.hu é