CIVIL SZERVEZETEK MŰKÖDÉSI CÉLÚ TÁMOGATÁSA 2014.
NEMZETI EGYÜTTMŰKÖDÉSI ALAP
Közösségi környezet kollégium
Mobilitás és alkalmazkodás kollégium
Nemzeti összetartozás kollégium
Társadalmi felelősségvállalás kollégium
Új nemzedékek jövőjéért kollégium
PÁLYÁZATI KIÍRÁS
Civil szervezetek működési célú támogatása 2014.
Pályázati kategória kódja:
NEA-14-M
Meghirdetés dátuma: 2013. október 22.
A Közösségi környezet kollégium; a Mobilitás és alkalmazkodás kollégium; a Nemzeti
összetartozás kollégium; a Társadalmi felelősségvállalás kollégium; az Új nemzedékek jövőjéért
kollégium (továbbiakban: Kollégium) megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
(továbbiakban: Alapkezelő) nyílt pályázatot hirdet civil szervezetek támogatására az
alábbiaknak megfelelően:
az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek
működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (továbbiakban: Civil
tv.);
a Nemzeti Együttműködési Alappal kapcsolatos egyes kérdésekről szóló 5/2012.
(II.16.) KIM rendelet (továbbiakban NEAr.);
az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.);
az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.)
Korm. rendelet (továbbiakban: Ávr.);
az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos
eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm.
rendelet;
a XX. Emberi Erőforrások Minisztériuma költségvetési fejezethez tartozó fejezeti
kezelésű előirányzatok 2012. évi felhasználásának szabályairól szóló 34/2012. (X.
17.) EMMI rendelet
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI.
törvény.
FIGYELEM! Jogszabályváltozás esetén a pályázati kiírásban foglaltak módosulhatnak.
Jelen pályázati kiírás részét képezi a „Pályázati Útmutató a NEA 2014. évi működési
pályázatokhoz” (továbbiakban: Pályázati Útmutató), amely letölthető a http://www.emet.gov.hu
illetve a www.civil.info.hu/web/nea linkeken.
1. A pályázat célja
A pályázat célja a civil társadalom erősítése, a civil szervezetek társadalmi szerepvállalásának
segítése, a civil szervezetek működési költségeihez való hozzájárulás révén.
2
2. Pályázat benyújtására jogosultak
Civil tv.59. § (2) bek.
2.1. Pályázat benyújtására jogosultak:
szövetségek1,
alapítványok, egyesületek (ide nem értve a szövetséget)
2.2. A NEA-14-M jelű kategórián az alábbi alapcél szerinti tevékenységeket ellátó szervezetek
nyújthatják be pályázatukat.
NEA-KK-14-M Közösségi környezet kollégium
kulturális tevékenység,
közművelődés,
tudomány és kutatás,
hagyományápolás,
audio- és telekommunikáció,
informatika,
elektronikus hírközlés,
szak- és felnőttképzés,
ismeretterjesztés,
társadalmi párbeszéd,
fogyasztóvédelem,
település és közösségfejlesztés.
NEA-MA-14-M Mobilitás és alkalmazkodás kollégium
élet és vagyonbiztonság,
közbiztonság,
polgári védelem,
önkéntes tűzoltás,
mentés és katasztrófa-elhárítás,
közrend és közlekedésbiztonság védelme,
szabadidő,
hobbi és sport,
a nők és férfiak esélyegyenlőségének védelme.
NEA-NO-14-M Nemzeti összetartozás kollégium
a Kárpát-medencei együttműködés, mint a határon túli magyarsággal kapcsolatos
nemzetközi tevékenység elősegítése;
az európai integráció elősegítése;
a Magyarországon élő nemzetiségek,
az emberi és állampolgári jogok védelme,
vallási tevékenység.
NEA-TF-14-M Társadalmi felelősségvállalás kollégium
nonprofit szervezeteknek, ernyőszervezeteknek nyújtott szolgáltatások,
szakmai és érdekképviselet;
adományosztás;
szociális tevékenység;
családsegítés;
1 Az egyesület különös formája: tagja kizárólag alapítvány illetve egyesület lehet; amennyiben a szervezet
elnevezésében a „szövetség” szó szerepel, az nem feltétlenül jelenti, hogy szövetség formában működik (ha
alapítványon, egyesületen kívül más – pl. természetes személy – tagja is van, akkor nem minősül szövetségnek).
3
időskorúak gondozása;
rehabilitációs foglalkoztatás;
hátrányos helyzetű rétegek segítése,
egyéb nonprofit tevékenységek.
NEA-UN-14-M Új nemzedékek jövőjéért kollégium
nevelés és oktatás;
képességfejlesztés;
gyermek- és ifjúsági érdekképviselet;
gyermek- és ifjúságvédelem;
egészségmegőrzés;
betegségmegelőzés;
gyógyító, egészségügyi rehabilitációs tevékenység;
kábítószer-megelőzés,
természet- és környezetvédelem.
2.3. Pályázat benyújtására nem jogosultak (kizárt szervezetek):
szakszervezetek,
pártok,
párt által alapított alapítványok,
párt részvételével létrehozott egyesületek,
munkaadói, munkavállalói és gazdasági érdekképviseleti szervezetek,
biztosító egyesületek,
közalapítványok,
valamint azon szervezetek:
amelyeknek lejárt köztartozása van;
amelyek nem felelnek meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok feltételeiről és
igazolásának módjáról szóló 1/2012. (I. 26.) sz. NGM rendeletben meghatározott
követelményeknek;
amelyek az előző években a támogató által azonos célra biztosított költségvetési
támogatás felhasználásával a támogatási szerződésben foglalt kötelezettséget
megszegve még nem számoltak el;
Ávr. 76. § (3) bek.
amelyek végelszámolás, kényszer végelszámolás, egyszerűsített törlés vagy
csődeljárás alatt állnak, illetve amelyek ellen felszámolási eljárás van folyamatban;
amelyek 2013-ban a költségvetési törvényben nevesítve részesültek működési célú
támogatásban;
Civil tv. 59. § (3)bek.
amelyeket a támogatási igény benyújtásának évében (2013-ban) vett nyilvántartásba
a bíróság;
NEAr. 3. § (5) bek. d) pont
amelyek a megelőző lezárt üzleti évben (2012. évben) a Tao. tv.2 alapján 3.000.000 Ft
feletti látvány-csapatsport támogatásban részesültek.
696/2013. (10.07.) Tanácsi döntés
FIGYELEM! Egy pályázó szervezet egy pályázatot nyújthat be NEA-14-M kategóriák keretében.
2 A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény (továbbiakban: Tao. tv.) 4. § 44. pontja
szerinti támogatás, amely után a támogató a Tao. tv. 22/C. §-ában rögzített adókedvezményt érvényesített.
4
3. Támogatási időszak
A pályázati kiírás keretében támogatott projektek támogatási időszaka:
Kollégium elnevezése
Támogatási időszak
kezdő időpontja:
Támogatási időszak
záró időpontja:
Közösségi környezet kollégium 2014.03.21. 2015.03.20.
Mobilitás és alkalmazkodás kollégium 2014.03.11. 2015.03.10.
Nemzeti összetartozás kollégium 2014.02.21. 2015.02.20.
Társadalmi felelősségvállalás kollégium 2014.03.31. 2015.03.30.
Új nemzedékek jövőjéért kollégium 2014.03.01. 2015.02.28.
4. Rendelkezésre álló keretösszeg
Civil tv. 56. §, NEAr. 29. §
A rendelkezésre álló forrás a tárgyévre vonatkozó költségvetési törvényben az Alap
támogatásaként meghatározott összeg 47%-a (továbbiakban: pályázati keretösszeg), amelyet az
Emberi Erőforrások Minisztériuma biztosít a Nemzeti Együttműködési Alap elnevezésű fejezeti
kezelésű előirányzat [ÁHT: 332995] terhére, az alábbi bontásnak megfelelően:
szövetségek részére 5%.
egyesületek (nem szövetségek) és alapítványok részére 95%.
amennyiben a szövetségek részére szétosztható keretösszeg nem kerül felhasználásra, a
kollégium a nem szövetségként működő egyesületek, továbbá alapítványok
támogatására használhatja azt fel.
691/2013. (10.07.) Tanácsi döntés
FIGYELEM! Az adományok után járó normatív kiegészítésre rendelkezésre álló forrás a
tárgyévre vonatkozó költségvetési törvényben az Alap támogatásaként meghatározott összeg
5,64%-a, amely külön Pályázati Kiírás keretében lesz elérhető.
A keretösszeg a kollégiumok között egyenlő arányban kerül felosztásra.
Kollégium
Pályázati
keretösszeg
Pályázati
keretösszegből
szövetségek részére
szétosztható keret
Pályázati
keretösszegből
egyesületek (nem
szövetségek) és
alapítványok
részére szétosztható
keret
Közösségi környezet 20% 5% 95%
Mobilitás és alkalmazkodás 20% 5% 95%
Nemzeti összetartozás 20% 5% 95%
Társadalmi felelősségvállalás 20% 5% 95%
Új nemzedékek jövőjéért 20% 5% 95%
5. A támogatás formája és mértéke
5.1. A támogatás formája: vissza nem térítendő / visszatérítendő támogatás.
5
FIGYELEM! Azon közhasznú szervezetek részére, melyek éves bevétele a 2012. évről szóló
számviteli beszámolóval igazolható módon eléri vagy meghaladja az 50 millió Ft-ot, csak
visszatérítendő működési támogatás nyújtható.
NEAr. 14. § (1) bek.
Visszatérítendő támogatás a teljes támogatási keretösszeg 10%-ig nyújtható.
5.2. Az elnyerhető támogatás összegének alsó határa 250.000 forint.
NEAr. 12. § (4) bek.
5.3. Az elnyerhető támogatás összegének felső határa 3.000.000 forint.
FIGYELEM! A Kollégium a támogatást a kértnél alacsonyabb összegben is megállapíthatja.
5.4. A támogatás pályázati benyújtásához legalább 10% önrész szükséges.
NEAr. 11. § (4) bek.
FIGYELEM! Önrész biztosítása történhet természetben (különösen közérdekű önkéntes munka
igazolásával) vagy készpénzben.
5.5. A finanszírozás módjára vonatkozó támogatási döntés a támogatást igénylő szervezet
előfinanszírozásra vonatkozó kérelme hiányában utófinanszírozás.
NEAr. 4. § (7) bek.
5.5. A költségvetési támogatás folyósítása egy összegben történhet.
6. Támogatható tevékenységek
Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi tevékenységek támogathatók:
szervezeteket megalapozó, kiszolgáló, fejlesztő és adminisztráló tevékenységek,
a törvényeknek való megfelelést segítő tevékenységek,
az alapcél szerinti tevékenységek feltételeinek biztosítása.
7. Elszámolható költségek
7.1. A támogatás terhére a NEAr. 6. melléklete szerinti, – a Civil tv. 19. § (2) bekezdés c)
pontja alapján a támogatási időszakban felmerült, valamint az elszámolási határidő végéig
pénzügyileg is teljesült költségek számolhatók el a civil szervezet működésével összefüggésben.
7.2. A támogatás bruttó / vagy nettó összeg, melyből általános forgalmi adó nem igényelhető
vissza. (Amennyiben a nyertes pályázó áfa levonási joggal rendelkezik, a támogatás
felhasználásáról nettó módon kell elszámolnia.)
8. Különösen nem elszámolható költségek
8.1. Nem számolható el az olyan támogatási időszakban felmerült költség, melynek pénzügyi
teljesítése nem történt meg az elszámolási időszak végéig. Jelen pályázat terhére nem
számolhatók el a pályázó által szervezett programok, rendezvények vagy más projektek
költségei.
8.2. Nem számolhatók el a pályázó fenntartásában működő intézmények költségei.
6
8.3. Nem elszámolható kiadás a visszaigényelhető előzetesen felszámított általános forgalmi
adó (ÁFA visszaigénylésre jogosult szervezetek költségvetésükben és elszámolásukban csak a
visszaigényelhető ÁFA nélküli (nettó) összegeket szerepeltethetik).
8.4. Jelen pályázat terhére nem számolhatók el a szervezet szakmai programjainak közvetlen
költségei.
8.5. A Tanács 695/2013.(10.07.) sz. döntése alapján nem számolhatók el az alábbi költségek,
kiadások:
Beruházási kiadások
Ingatlan beszerzés, létesítés
Gépjármű beszerzés, készítés
Felújítási kiadások
Ingatan felújítás költsége (pl.: élettartam hosszabbítás, korszerűsítés,
alapterület változtatás, használhatóságának jellegváltása)
Gépjármű felújítás költsége (pl.: élettartam hosszabbítás, korszerűsítés,
főalkatrész csere, használhatóságának jellegváltása)
Adók
Vagyonszerzéshez kapcsolódó adók
Ingatlanszerzés, gépjárműszerzés
Vagyonadók (pl.: vagyonadó, ingatlanadó, gépjárműadó)
Jogkövetkezmények
Bírságok, büntetések
Késedelmi pótlék/kamat
Kötbér
Személyi jellegű kifizetések
Tiszteletdíjak
Szervezet választott tisztségviselőinek fizetett tiszteletdíjak
Jutalom (természetbeni, pénzbeli)
Adósságszolgálat teljesítése
Hitel-, kölcsön tőketörlesztése
Pénzügyi lízing tőketörlesztése
Dohányáru
9. A pályázatok benyújtásának helye és módja
9.1. A pályázatot kizárólag elektronikusan az Elektronikus Pályázatkezelési és
Együttműködési Rendszerben (továbbiakban: EPER) lehet benyújtani. A pályázat elektronikus
benyújtásának egyes lépéseit az EPER felhasználói kézikönyvben leírtak szerint, illetve a
Pályázati Útmutatóban rögzített módon kell elvégezni.
FIGYELEM! Az EPER rendszert a www.eper.hu oldalon vagy a www.emet.gov.hu honlapon
keresztül lehet elérni. A pályázat benyújtását megelőzően minden, regisztrációval nem
rendelkező pályázónak regisztrálnia kell magát az EPER rendszerben, amelyhez rendelkeznie
kell egy érvényes e-mail címmel.
9.2. A pályázatok benyújtása során, a jelen pályázat beadása napjáig a pályázónak egyszeri
pályázati díjat kell megfizetnie, melynek összege 2.000 Ft. A díjat átutalással, a következő
számlaszámra kell befizetni:
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő 10032000-01451461-00000000
IBAN HU17100320000145146100000000
7
A pályázati díj határidőre történő meg nem fizetése vagy késedelmes teljesítése a pályázat
formai érvénytelenségét vonja maga után.
FIGYELEM! A pályázónak nem kell befizetnie a pályázati díjat, ha a NEA-14-SZ kiírás keretében
már fizetett pályázati díjat. A pályázati díj befizetésekor kérjük, tüntesse fel a megjegyzés
rovatban a pályázó szervezet – internetes pályázatkezelő rendszerben megadott – adószámát,
továbbá azt, hogy „NEA” a beazonosíthatóság érdekében.
9.3. Ha érvényes regisztrációval rendelkezik, kérjük, ellenőrizze az EPER-ben megadott
adatait, amennyiben nem történt adatváltozás nincs további teendője a regisztrációs
nyilatkozattal.
9.4. Amennyiben változás történt vagy módosítást lát szükségesnek, a módosítást követően az
EPE R-ből kinyomtatott Regisztrációs Nyilatkozat (amelyet a szervezet
képviselőjének/képviselőinek kell aláírnia) egy eredeti példányát postai úton legkésőbb a jelen
pályázat benyújtása napján kell megküldeni az alábbi postacímre:
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
1381 Budapest, Pf. 1407.
10. A pályázat benyújtásának határideje
A pályázat EPER-ben való véglegesítésének határideje:
Kollégium elnevezése Benyújtási határidő
Közösségi környezet kollégium 2013.11.22.. 23:59
Mobilitás és alkalmazkodás kollégium 2013.11.27. 23:59
Nemzeti összetartozás kollégium 2013.11.27. 23:59
Társadalmi felelősségvállalás kollégium 2013.11.25. 23:59
Új nemzedékek jövőjéért kollégium 2013.11.25. 23:59
FIGYELEM! Azon pályázatok, amelyek határidőben nem kerülnek véglegesítésre, nem
minősülnek benyújtott pályázatnak, és az Alapkezelő formai ellenőrzésnek sem veti alá.
11. Benyújtandó dokumentumok
A pályázat benyújtásakor az elektronikus felület kitöltése mellett az alábbi dokumentumok
csatolása szükséges:
Dokumentum megnevezése Benyújtás módja
kedvezményezett által vállalt készpénzes önrész
igazolása
elektronikusan, EPER-ben, a
„Dokumentumbeküldő”-n keresztül
2012. évről szóló számviteli beszámoló elektronikusan, EPER-ben, a
„Dokumentumbeküldő”-n keresztül,
vagy a www.birosag.hu oldalon
2012. évről szóló számviteli beszámoló
letétbehelyezéséről szóló igazolás
elektronikusan, EPER-ben, a
„Dokumentumbeküldő”-n keresztül
8
12. A pályázat formai vizsgálata
A beérkező pályázatok formai ellenőrzését az Alapkezelő végzi. A benyújtott pályázat érvényes,
ha:
Kritérium
megnevezése
Megfelelt, amennyiben
Jogi státusz
A jelen pályázati kiírás szerinti egyesület, szövetség vagy alapítvány
pályázott.
Bírósági nyilvántartásba
vétel időpontja
A pályázó civil szervezetet a bíróság legkésőbb 2012. december 31-ig
jogerősen nyilvántartásba vette.
Nevesített támogatás
A pályázó szervezet a 2013. évi költségvetési törvényben nevesítve
nem részesült működési célú támogatásban.
Benyújtott pályázatok
száma
NEA-14-M pályázattal egy időben nem nyújtott be másik
kollégiumhoz is pályázatot.
Regisztráció
A szervezet regisztrált EPER-ben, a rendszerből kinyomtatta a
hiánytalan regisztrációs nyilatkozatot, azt határidőben postára adta,
és az Alapkezelő azt érvényesnek nyilvánította.
Pályázati díj
A pályázati díj (2000 Ft) határidőben történt átutalása a jelen
kiírásban szereplő számlaszámra megtörtént.
Számviteli beszámoló
Van elérhető (EPER-ben vagy a www.birosag.hu oldalon), teljes
(mérleget és eredménylevezetést / eredménykimutatást magában
foglaló), a pályázó adatait tartalmazó, aláírtan és keltezve szkennelt
2012. évről szóló számviteli beszámolója.
Letétbe helyezés
igazolása
EPER-ben elérhető a 2012. évről szóló számviteli beszámoló letétbe
helyezését igazoló dokumentum.
Adatok egyezősége
A támogatási igényt benyújtó személy jogosult a szervezet
képviseletére, az EPER regisztrációs nyilatkozat adatai, pályázati
adatlap és a hatályos bírósági kivonat adatai megegyeznek.
Visszatérítendő
támogatás
Csak visszatérítendő működési támogatás nyújtható azon közhasznú
jogállású civil szervezetnek, amelynek 2012. évi összes – számviteli
beszámoló szerinti– bevétele eléri vagy meghaladja az 50 millió Ft-ot.
Összeférhetetlenség
A támogatási igény benyújtója nem tartozik a NEA Tanács elnökének
és tagjainak, bármely kollégium elnökének vagy tagjainak, valamint
ezek közeli hozzátartozóinak érdekeltségi körébe.
Költségvetés indoklása A költségvetés „Tétel részletezése” oszlopot a pályázó kitöltötte.
Általános Szerződési
Feltételek
A szervezet az ÁSZF-et megismerte, az abban foglaltakkal egyetért.
Benyújtási határidő A támogatást igénylő szervezet határidőben nyújtotta be a pályázatát.
Önrész igazolása
A támogatást igénylő szervezet a pályázati adatlapjához csatolta a
készpénzben rendelkezésre álló önrész igazolását.
Pályázati adatlap
A támogatási igény benyújtója a pályázati adatlapot hiánytalanul
kitöltötte.
9
FIGYELEM! Formai szempontból érvényes az a pályázat, mely a formai szempontok
mindegyikének maradéktalanul megfelel. A pályázat esetében formai hiánypótlásra nincs
lehetőség, ezért, ha a beadott pályázat formai hibát tartalmaz, akkor az Alapkezelő a támogatási
igényt érvénytelenné nyilvánítja és elutasítja.
NEAr. 3. § (5) bek.
13. A pályázat tartalmi bírálata
13.1. A pályázatok szakmai bírálatát a Kollégium végzi. A Kollégium a pályázatokat tételesen
megvizsgálja, tartalmilag értékeli és pontozza, majd rangsort állít fel pontszám szerinti csökkenő
sorrendben. Az azonos pontszámú pályázatok közül azt kell előnyben részesíteni, amely
szervezet még nem részesült támogatásban 2012-es vagy 2013-as NEA forrásból, amennyiben ez
alapján a rangsor nem dönthető el, akkor a rangsort a pályázat benyújtásának ideje alapján kell
megállapítani (az előbb benyújtott pályázat a rangsorban előbbre kerül).
Minden szakmailag elfogadható pályázathoz kapcsolódóan a kollégium meghatározza, hogy
mekkora (a támogatási igényben szereplőnél kisebb vagy egyenlő) támogatási összegben
részesül a pályázó, amennyiben a pályázóra vonatkozó keret rendelkezésre áll.
13.2. A tartalmi elbírálás szempontjai:
Értékelési szempont Pontszám
A szervezet tevékenysége, eddigi eredményei 9
A pályázó szervezet/pályázat által kielégíteni kívánt társadalmi
szükséglet
9
A pályázat kidolgozottsága, áttekinthetősége
9
Költségvetés megalapozottsága 9
Elérendő társadalmi hatás 9
Szervezeti hatás (szervezet fenntarthatósága, különös tekintettel
a foglalkoztatás fenntartására és bővítésére, önkéntesek
bevonására)
9
A pályázó által vállalt indikátorok értékelése.
6
13.3. A Kollégium az alábbi döntéseket hozhatja:
a pályázat támogatása;
a pályázat feltételes (pl.: várólistás) támogatása;
a pályázat elutasítása.
Várólista: a pályázati úton nyújtott támogatás esetén az Ávr. 74. § (1) bekezdés c) pontja szerinti,
szakmailag megfelelő pályázatokat tartalmazó, pontszám alapú rangsor.
NEAr. 2. § t)
13.4. A kollégium támogatási döntését és a Tanács elnökének egyetértő nyilatkozatát – egyet
nem értése esetén a Tanács döntését – követően az Alapkezelő tizenöt napon belül írásban
tájékoztatja a támogatási igény benyújtóját a döntésről.
13.5. Amennyiben a támogatási összeg az igényeltnél alacsonyabb összegben kerül
megállapításra, akkor az Alapkezelő minden költségvetési soron (önrész és támogatás
tekintetében egyaránt) arányos csökkentést hajt végre. Szerződéskötés után a
Kedvezményezettnek lehetősége van költségvetésének módosítására, azonban új költségsor
10
nyitására ekkor már nincs lehetőség, kizárólag a jóváhagyott sorokat lehet áttervezni,
módosítani.
14. Szerződéskötés, támogatói okirat kibocsátása
A támogatói döntés meghozatalát követően az Alapkezelő értesíti a szervezetet annak
eredményéről, ezzel egy időben megküldi a támogatási szerződés megkötéséhez szükséges
dokumentumokat vagy kibocsátja a támogatói okiratot.
14.1. A Kedvezményezettel a szerződéskötéshez szükséges valamennyi feltétel határidőben
való teljesülése esetén az Alapkezelő köti meg a támogatási szerződést.
A támogatási szerződés megkötéséhez szükséges dokumentumok:
Közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány, vagy ügyvéd által
ellenjegyzett aláírás-minta, vagy a számlavezető pénzintézet által vezetett
aláírási karton másolatának a számlavezető pénzforgalmi intézmény által
hitelesített eredeti példánya.
papír alapon
Előfinanszírozott pályázatok esetén: a Kedvezményezett valamennyi –
jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető – fizetési
számlájára vonatkozó felhatalmazó levél azonnali beszedési megbízás
alkalmazásához.
papír alapon
Az Alapkezelő által megküldött, a kedvezményezett részéről aláírásra
jogosult személy által aláírt támogatási szerződés tervezet 3 példánya.
papír alapon
A fenti dokumentumok visszaküldésére a szerződéskötési csomag kézhezvételét követő 8 nap áll
rendelkezésre. Az Alapkezelő a beérkezett dokumentációt megvizsgálja. Amennyiben a
szerződéskötéshez szükséges dokumentumok valamelyike nem áll rendelkezésére vagy hiányos,
a Kedvezményezettet egy alkalommal, 8 napos határidővel hiánypótlásra szólítja fel.
Amennyiben a Kedvezményezett a hiánypótlást nem, vagy késedelmesen teljesíti, az Alapkezelő
tájékoztatja a Kedvezményezettet, hogy a szerződéskötés meghiúsul.
Támogatási szerződés alkalmazása esetén, ha a kedvezményezett mulasztásából a támogató által
meghatározott határidőtől számított további harminc napon belül nem kerül sor a
szerződéskötésre, a támogatási döntés hatályát veszti. Ha a kedvezményezett mulasztása a
támogató megítélése szerint méltányolható okból származik, jogszabály eltérő rendelkezése
hiányában a szerződéskötésre az általa megállapított határidőt követő harminc napon belül az
eredeti határidőnél nem hosszabb időtartamú új határidőt állapíthat meg.
14.2. Amennyiben a szervezet részére támogatói okirat kerül kibocsátásra, úgy a döntést
követően az aláírt okirat kerül megküldésre a szervezetnek. A támogatási összeg kifizetésének
feltétele a felhatalmazó levél azonnali beszedési megbízás alkalmazásához dokumentum 8 napon
belül történő visszaküldése előfinanszírozás esetén.
Ávr. 71. § (2) bek.
15. A támogatás folyósítása
A támogatás folyósítására minkét fél által aláírt és elfogadott támogatási szerződés keretei
között vagy a támogató által aláírt támogatói okirat kibocsátásának keretében van lehetőség.
11
FIGYELEM! Nem biztosítható költségvetési támogatás annak a civil szervezetnek, amely az előző
években a támogató által azonos célra biztosított költségvetési támogatás felhasználásával a
támogatási szerződésben foglalt kötelezettségét megszegve még nem számolt el.
A folyósításra kerülő költségvetési támogatásból a költségvetési támogatásban részesülő
kedvezményezettet terhelő köztartozás összegét a kincstár visszatartja, és az állami adóhatóság
megfelelő bevételi számláján jóváírja.
Áht. 52. § (3) bek.
16. Jogorvoslati lehetőség
Ávr. 90. §
16.1. A támogatás igénylője vagy a kedvezményezett a fejezetet irányító szerv vezetőjénél
kifogást nyújthat be, ha a pályázati eljárásra, a támogatási döntés meghozatalára, a támogatói
okiratok kiadására vagy a támogatási szerződések megkötésére, a költségvetési támogatás
folyósítására, visszakövetelésére vonatkozó eljárás véleménye szerint jogszabálysértő.
16.2. A kifogást kizárólag EPER üzenetben lehet benyújtani a kifogásolt döntés
közlésétől számított öt napon belül.
A kifogásnak tartalmaznia kell:
a) a kifogást tevő nevét, székhelyét vagy lakcímét, a nem természetes személy kifogást tevő
képviselője nevét,
b) a kifogással érintett pályázat vagy támogatói okirat, támogatási szerződés azonosításához
szükséges adatokat,
c) a kifogásolt intézkedés vagy mulasztás meghatározását,
d) a kifogás alapjául szolgáló tényeket és a kifogásolt vagy elmaradt intézkedéssel megsértett
jogszabályi rendelkezés pontos megjelölését.
16.3. A kifogást az Alapkezelő kifogás beérkezésétől számított öt napon belül – a kifogás
elbírálásához szükséges dokumentumokkal együtt – a fejezetet irányító szerv vezetőjének
továbbítja.
Az elkésett, a kifogás benyújtására nem jogosult személytől származó, a korábbival azonos
tartalmú és az elbírálásra alkalmatlan kifogást a fejezetet irányító szerv vezetője elutasítja, és
erről az elutasítás indokainak megjelölésével a kifogást tevőt írásban értesíti.
A fejezetet irányító szerv vezetője a kifogást annak kézhezvételétől számított harminc napon
belül érdemben elbírálja.
Ha a kifogás alapos, a fejezetet irányító szerv vezetője elrendeli a kifogásban sérelmezett helyzet
megszüntetéséhez szükséges intézkedést, egyébként azt elutasítja, és döntéséről – elutasítás
esetén az elutasítás indokainak megjelölésével – a kifogást tevőt írásban értesíti.
A pályázati döntéssel szemben egyéb jogorvoslatnak helye nincs.
17. Nyilvánosság
A támogatásban részesült pályázóknak nyilvánossá kell tennie, hogy működését, illetve
programjait a Nemzeti Együttműködési Alap támogatja. A nyilvánosság biztosíthatóságának
módjai:
a szervezet székhelyén/működési helyén kihelyezett tájékoztató felirat;
honlap működtetése esetén, a Nemzeti Együttműködési Alap támogatóként történő
megjelenítése;
12
esemény megvalósítása esetén az esemény hivatalos irataiban történő feltüntetés
(meghívó, jelenléti ív, sajtóközlemény), valamint az esemény helyszínén tájékoztató
felirat;
kiadványok esetén, a kiadványban támogatóként történő feltüntetés.
18. Támogatás felhasználása és elszámolás
18.1. A felhívás keretében kizárólag a Kedvezményezett nevére és címére kiállított, a
támogatási időszakban keletkezett, a támogatás felhasználását igazoló számviteli bizonylatok
számolhatók el.
FIGYELEM! Nem számolható el az olyan támogatási időszakban felmerült költség, melynek
pénzügyi teljesítése nem történt meg az elszámolási időszak végéig.
18.2. A Kedvezményezett a támogatás valamint az önrész felhasználásáról a támogatási
szerződés és a gazdálkodásukra vonatkozó előírások szerint köteles számot adni szakmai
beszámoló és pénzügyi elszámolás keretében. A pénzügyi elszámolás és szakmai beszámoló csak
együttesen tekinthető beszámolónak. Valamely rész hiánya, az beszámolóban talált hiba vagy
hiányosság esetén az Alapkezelő hiánypótlást küld a hiányosság pótlására vonatkozóan.
18.3. A pénzügyi elszámolás keretében a kedvezményezettnek a támogatási szerződésben
megjelölt időszakban megvalósult gazdasági események költségeit igazoló számviteli
bizonylatokat és azok pénzügyi teljesítését (kifizetését) igazoló bizonylatokat egy
számlaösszesítő valamint teljességi nyilatkozat melléklettel együtt kell benyújtania az EPER
pénzügyi elszámolás menüpontjának használatával.
18.4. A szakmai beszámoló a pályázatban vállalt feladatok megvalósulását mutatja be. A
Kedvezményezettnek a szakmai beszámoló adatlapot az EPER-ben kell kitöltenie. A beküldött
szakmai beszámoló ellenőrzése kiterjed annak vizsgálatára, hogy az elfogadott, érvényes
program az elszámolásban rögzített kérdések megválaszolásával megvalósultnak tekinthető-e.
18.5. Az Alapkezelő, a Támogatónak és egyes szervezeteknek (Állami Számvevőszék és a
Kormányzati Ellenőrzési Hivatal) jogukban áll a támogatási időszak alatt és az elszámolási
határidőtől számított 5 évig a támogatás felhasználását ellenőrizni. Ennek érdekében a
pályázattal kapcsolatos minden szerződést, számlát, bizonylatot és más okiratot az elszámolás
jóváhagyásától számított 10 évig a kedvezményezett köteles megőrizni és lehetővé tenni, hogy
az ellenőrzésre jogosult szervezet azokba betekintsen.
FIGYELEM! A pénzügyi elszámoláshoz a támogatás felhasználását igazoló számviteli
bizonylatok, kifizetést igazoló bizonylatok, valamint a költségvetési támogatás jogszerű és a
céljának megfelelő felhasználását igazoló egyéb dokumentumok másolatát nem kell mellékelni,
ha az azon feltüntetett bruttó érték nem haladja meg az Ávr. 80. § (5) bekezdésében
meghatározott értékhatárt (100 000 Ft). A költségek felmerülését igazoló, eredeti számviteli
bizonylatokat – abban az esetben is, ha az elszámoláshoz nem kell mellékelni – a
kedvezményezett köteles záradékkal ellátni, amelyben jeleznie kell, hogy a számviteli
bizonylaton szereplő összegből mennyit számolt el a szerződésszámmal hivatkozott támogatási
szerződés terhére. A számlaösszesítőn feltüntetett adatok valódiságát, az eredeti bizonylatokkal
való egyezőségét és az eredeti bizonylatok előírt záradékolásának megtörténtét
könyvvizsgálónak nem kell igazolnia.
NEAr. 6.§ (2) bek.
13
19. Lezárás
19.1. Előfinanszírozott pályázati program esetén:
A támogatott pályázati cél szerződés szerinti megvalósulását követően, a megvalósításáról szóló
szakmai beszámoló, továbbá a program teljes költségvetésének elszámolásáról készített
pénzügyi elszámolás elfogadása után kerül sor a pályázat lezárására.
19.2. Utófinanszírozott pályázati program esetén:
A támogatott pályázati cél szerződés szerinti megvalósulását követően, a megvalósításáról szóló
szakmai beszámoló, továbbá a program teljes költségvetésének elszámolásáról készített
pénzügyi elszámolás elfogadása után 15 napon belül kerül sor a támogatási összeg utalására és a
pályázat lezárására.
20. Iratbetekintés
20.1. A pályáztatás során keletkezett iratokba való betekintés az információs önrendelkezési
jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint a közpénzekből
nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szabályai alapján
lehetséges. Az eljárás során keletkezett iratok főszabály szerint nyilvánosak, így az adatot
igénylő azokba betekinthet, arról másolatot készíthet, kivonatot kérhet az alábbi kivételek
figyelembe vételével.
20.2. Nem teljesíthető az adatszolgáltatás az alábbi esetekben:
személyes adat, különleges adat (ide nem értve az érintett személy kérelmét);
üzleti titok;
minősített adat;
a döntés meghozatalát megelőzően a döntés megalapozását szolgáló adatok
tekintetében;
továbbá, ha a közérdekű adatok nyilvánosságához való jogot – az adatfajták
meghatározásával –törvény honvédelmi, nemzetbiztonsági, bűnüldözési vagy
bűnmegelőzési, központi pénzügyi vagy devizapolitikai érdekből, bírósági vagy
közigazgatási hatósági eljárásra, szellemi tulajdonhoz fűződő jogra tekintettel
korlátozza.
21. További információk
21.1. A NEA-14-M pályázati csomag dokumentumai;
a pályázati kiírás,
a pályázati útmutató,
a pályázati adatlap,
az Általános Szerződési Feltételek,
Támogatási szerződés tervezet,
Támogatói okirat tervezet,
amelyek egységes és megbonthatatlan egészet alkotnak, így a bennük megfogalmazottak
összessége határozza meg jelen pályázat részletes előírásait, keretrendszerét, feltételeit és
szabályait.
21.2. A pályázati kiírás és útmutató letölthetőek az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő
honlapjáról www.emet.gov.hu valamint a www.civil.info.hu/web/nea honlapról.
A pályázattal kapcsolatos további információkat a www.emet.gov.hu é