PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
a
Közép-Magyarországi Operatív Program
Komplex vállalati technológia-fejlesztés mikro-, kis- és
középvállalkozások számára
tárgyú pályázathoz
Kódszám:
KMOP-2013-1.2.1/B
A. ALAPVETŐ INFORMÁCIÓK
A.1.A PÁLYÁZATI FELHÍVÁS CÉLJA
Magyarország gazdasági életében mind a munkahelyek, mind a termelés tekintetében
kulcsszerepet töltenek be a kisvállalatok. Kiemelt jelentőségű ezért, hogy ezen gazdasági
társaságoknak technológiailag fejlett hátterük legyen. Piacképességük, piacon maradásuk,
munkahelyteremtő képességük egyik feltétele, ha lépést tudnak tartani a kor technikai
elvárásaival, valamint a piacon lévő nagyobb versenytársaikkal.
Jelen pályázati felhívás célja kis-és középvállalkozások különféle belső fejlesztéseinek (pl.
eszközvásárlás, ingatlan-beruházás, marketing) támogatása egy pályázati projekt
keretében annak érdekében, hogy ezen beruházások révén fejlődhessenek a vállalkozások,
új munkavállalókat foglalkoztathassanak, és új piacokat szerezhessenek. A pályázati
felhívás keretében előnyben részesülnek az Új Széchenyi Tervhez kapcsolódó fejlesztések.
A.2.RENDELKEZÉSRE ÁLLÓ FORRÁS ÉS A TÁMOGATHATÓ PÁLYÁZATOK VÁRHATÓ SZÁMA
A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg 5,52
Mrd forint.
A.3. TÁMOGATÁS ÖSSZEGE
Jelen pályázat keretében az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege:
minimum 15 millió Ft, maximum 200 millió Ft, de maximum a jelen Pályázati Felhívás A.4.
pontjában meghatározott támogatási mértéknek megfelelő arányban.
A.4. TÁMOGATÁS MÉRTÉKE
A támogatás mértékének számítására vonatkozó szabályokat illetően a GOP Részletes
Pályázati Útmutató D.2. fejezetében foglaltak irányadóak. Felhívjuk a figyelmet azonban,
hogy az adható maximális támogatás vonatkozásában a Pályázati Felhívás a GOP Részletes
Pályázati Útmutató D.2. fejezetében foglaltaknál szigorúbb határokat állapíthat meg!
Az elnyerhető támogatás mértéke a Pest megyében megvalósuló projektek esetében
aa) Mikro-, és kisvállalkozások esetében az összes elszámolható költség maximum
50%-a,
ab) Középvállalkozások esetében az összes elszámolható költség maximum 40 %-
a,
ac) a jelen Pályázati Felhívás B.1. cb) pont szerinti vállalkozás esetében az összes
elszámolható költség maximum 30%-a.
Az elnyerhető támogatás mértéke a Budapesten megvalósuló projektek esetében
ad) Mikro-, és kisvállalkozások esetében az összes elszámolható költség maximum
30%-a,
ae) Középvállalkozások esetében az összes elszámolható költség maximum 20 %-
a,
af) a jelen Pályázati Felhívás B.1. cb) pont szerinti vállalkozás esetében az összes
elszámolható költség maximum 10%-a.
3
A.5.KÖTELEZŐ VÁLLALÁSOK
A jelen Pályázati Felhívás A.5.1. pontjában foglalt feltételt és az A.5.2. a) vagy b)
pontjaiban foglalt feltételek valamelyikét együttesen kell vállalni.
A.5.1. Létszámtartás
A pályázónak vállalnia kell, hogy a projekt befejezési évét közvetlenül követő 2 üzleti
évben az éves átlagos statisztikai létszámának átlagos értéke nem csökkenhet a
bázislétszám alá. (A negatív eltérés nem lehet nagyobb, mint 0,5.)
Bázislétszámnak (megőrzött munkahelyek száma) minősül a pályázat beadását megelőző
üzleti év éves átlagos statisztikai állományi létszáma. Bázislétszámnak akkor is a pályázat
benyújtását megelőző üzleti év éves átlagos statisztikai létszáma számít, amennyiben a
pályázat benyújtásakor nem áll rendelkezésre a benyújtást megelőző üzleti évre vonatkozó
éves beszámoló. Pozitív támogatói döntés esetén a vonatkozó vállalások az éves
beszámoló rendelkezésre állását követően kerülnek aktualizálásra.
A.5.2. Személyi jellegű kifizetés
a) A projekt befejezési évét közvetlenül követő 2 üzleti év átlagos éves személyi
jellegű kifizetéseinek (egyéni vállalkozók esetén az alkalmazottak részére kifizetett
bér, megbízási díj) növekednie kell a támogatási összeg 5 %-ával a bázisévhez
(beadást megelőző üzleti év) képest.
Szb + (T * 0,05) ≤(Sz1 + Sz2)/2
VAGY
b) A projekt befejezési évét közvetlenül követő 2 üzleti év átlagos éves személyi
jellegű kifizetéseinek (egyéni vállalkozók esetén az alkalmazottak részére kifizetett
bér, megbízási díj) növekednie kell 5 %-kal a bázisévhez (beadást megelőző üzleti
év) képest.
Szb * 1,05 ≤ (Sz1 + Sz2)/2
Ahol:
Szb: Személyi jellegű kifizetés a pályázat beadását megelőző lezárt üzleti évben
Sz1: Személyi jellegű kifizetés a projekt befejezését követő 1. lezárt üzleti évben
Sz2: Személyi jellegű kifizetés a projekt befejezését követő 2. lezárt üzleti évben
T: megítélt támogatás összege
A fenti vállalások teljesülése a projekt befejezési évét közvetlenül követő 2. üzleti év végét
követően kerül ellenőrzésre.
A személyi jellegű kifizetés bázisának akkor is a pályázat benyújtását megelőző üzleti év
személyi jellegű kifizetése számít, amennyiben a pályázat benyújtásakor nem áll
rendelkezésre a benyújtást megelőző üzleti évre vonatkozó éves beszámoló. Pozitív
támogatói döntés esetén a vonatkozó vállalások az éves beszámoló rendelkezésre állását
követően kerülnek aktualizálásra.
Személyi jellegű kifizetés: a foglalkoztatott számára elszámolt bruttó bér és egyéb
személyi jellegű kifizetés (pl: kettős könyvvitel esetén az 54 és 55 –ös főkönyvi számla).
A.6.A PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSÁNAK MÓDJA, HELYE ÉS HATÁRIDEJE
A pályázatot (kitöltött projekt adatlapot és a felhívásban, valamint az útmutatóban előírt
mellékleteket) elektronikus adathordozón (kizárólag egyszer írható, írásvédett CD
4
lemezen) a pályázati felhívás részét képező, kinyomtatott és cégszerűen aláírt
nyilatkozattal együtt zárt csomagolásban, ajánlott küldeményként vagy
gyorsposta/futárposta (garantált kézbesítési idejű belföldi postai szolgáltatás) szállítás
igénybevételével a következő címre kell beküldeni:
Közép-Magyarországi Operatív Program
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. (Közreműködő Szervezet)
1539 Budapest, Postafiók 684.
Amennyiben a pályázatot csomagként kívánja feladni, a csomagon a „MAG – Magyar
Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. 1864 Budapest, Rb.: 684” raktárbérleti címzést kell
feltüntetni.
Kérjük, hogy a csomagoláson és a CD lemez tokján jól láthatóan tüntesse fel a Pályázati
Felhívás kódszámát (KMOP-2013-1.2.1/B), a pályázó nevét és címét. Kérjük, ellenőrizze a
kitöltött adatokat, illetve győződjön meg a kitöltés sikerességéről, az adathordozó
épségéről!
A pályázati feltételekkel, tudnivalókkal kapcsolatban információkat a www.nfu.hu oldalon
talál.
Személyesen, telefonon és e-mailen további felvilágosítás kérhető:
Ügyfélszolgálat Cím
Telefonon
(kék szám)
E-mailen
Nemzeti Fejlesztési
Ügynökség
1077 Budapest,
Wesselényi u.
20-22
+36-40-638-
638
www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
A pályázatok benyújtása 2013. november 15-től 2013. december 2-ig lehetséges.
B. PÁLYÁZÓK KÖRE
B.1. JOGI FORMA, MÉRET, SZÉKHELY
a) A pályázati felhívásra kizárólag az alább felsorolt, kettős könyvvitelt vezető
vállalkozások pályázhatnak:
1. Jogi személyiségű vállalkozás (Gazdálkodási forma szerinti osztályozási kód: 113,
114, 115, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 128, 129);
2. Jogi személyiség nélküli vállalkozás (Gazdálkodási forma szerinti osztályozási
kód: 211, 212, 213, 226, 231, 232)
Jelen pályázati felhívás keretében nonprofit és egyéb nem nyereségérdekelt
szervezetek nem pályázathatnak!
5
b) A pályázati felhívásra olyan, Magyarországon székhellyel rendelkező kettős
könyvvitelt vezető gazdasági társaság, szövetkezet, egyéni vállalkozó, vagy az
Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel
rendelkező szövetkezet vagy kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaság
fióktelepe pályázhat, amelynek éves átlagos statisztikai állományi létszáma a
pályázat benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben minimum egy fő
volt.
c) A pályázati felhívásra kizárólag olyan vállalkozások pályázhatnak, amelyek:
ca) 800/2008/EK rendelet 1. sz. melléklete alapján mikro- kis- és
középvállalkozásnak minősülnek,
cb) illetve azon vállalkozások, amelyek megfelelnek a mikro- kis- és
középvállalkozásokra vonatkozó 800/2008/EK rendelet 1. sz. melléklet 2. cikk
szerinti alkalmazotti létszám és pénzügyi határértékeknek, azonban a 800/2008/EK
rendelet 1. sz. melléklet 3. cikk (4) bekezdése alapján azért nem tekinthetők KKVnak,
mivel a tőke vagy a szavazati jogok legalább 25%-át közvetlenül vagy
közvetve, egyénileg vagy közösen, egy vagy több állami szerv irányítja.
B.2. PÁLYÁZÓRA VONATKOZÓ ADMINISZTRATÍV FELTÉTELEK
Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére, amely nem felel meg a GOP Részletes
Pályázati Útmutató B.3.1. „Adminisztratív korlátozások” és B.3.3. „Kockázati szempontok”
fejezeteiben foglaltaknak.
Továbbá nem nyújtható támogatás azon pályázó, vagy a 800/2008/EK rendelet 1. sz.
melléklete alapján meghatározott partner-, vagy kapcsolt vállalkozása részére, amely a
Közép-Magyarországi Operatív Program (a továbbiakban: KMOP) KMOP-2013-1.2.1/A
pályázati felhívás keretében már pozitív támogatói döntésben részesült.
Amennyiben a pályázó a KMOP-2013-1.2.1/A és KMOP-2013-1.2.1/B felhívások közül
többre is nyújtott, illetve nyújt be pályázatot, de még nem rendelkezik pozitív támogatói
döntéssel, az a pályázata nyer támogatást, amely esetében leghamarabb születik
támogatói döntés, a másik pályázata automatikusan elutasításra kerül.
B.3. PÁLYÁZÓ GAZDÁLKODÁSÁRA VONATKOZÓ FELTÉTELEK
Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére, amely nem felel meg a GOP Részletes
Pályázati Útmutató B.3.2. „Pályázó gazdálkodására vonatkozó feltételek” fejezetében
foglaltaknak,
Továbbá nem nyújtható támogatás azon pályázó részére:
a) aki, vagy amely nem rendelkezik legalább kettő lezárt (beszámolóval/SZJA
bevallással alátámasztott), teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel, az
előtársaságként való működés időszaka ebbe nem számít bele, vagy
b) aki vagy amely jelen projektjének az elszámolható összköltsége meghaladja a
pályázat benyújtását megelőző jóváhagyott (közgyűlés, taggyűlés, illetve a
tulajdonosok által jóváhagyott), legutolsó lezárt, teljes üzleti év éves beszámoló
szerinti árbevétel összegét, vagy egyéni vállalkozók esetében az adóalapba
beszámított bevételét, vagy
c) amelynek mérleg-főösszege a pályázat benyújtását megelőző jóváhagyott
(közgyűlés, taggyűlés, illetve a tulajdonosok által jóváhagyott), legutolsó lezárt,
teljes üzleti év (365 napot jelentő) éves beszámolója alapján nem éri el legalább a
projekt összes elszámolható költségének összegét.
6
B.4. A PÁLYÁZÓ TEVÉKENYSÉGE (IPARÁG)
A pályázó tevékenységéhez kapcsolódó korlátozások vonatkozásában a GOP Részletes
Pályázati Útmutató B.2. fejezetében foglaltak irányadók.
C. A PÁLYÁZAT TARTALMA
C.1. TÁMOGATHATÓ TEVÉKENYSÉGEK KÖRE
A Pályázati Felhívás keretében a GOP Részletes Pályázati Útmutató alapján az alábbi
tevékenységek támogathatóak:
a) Regionális beruházási támogatásként, amennyiben megfelel az induló beruházás
fogalmának a C.1.2.2. fejezet szerint
aa) Eszközbeszerzés, a C.1.2.2. fejezet szerint.
ab) Infrastrukturális és ingatlan beruházás, a C.1.2.3. fejezet szerint
ac) Információs technológia fejlesztés a C.1.2.4. fejezet szerint
ad) Az eszközbeszerzéshez kapcsolódó gyártási licenc, gyártási know-how
beszerzések a C.1.2.5. fejezet szerint
b) Csekély összegű támogatásként
ba) Piacra jutás a C.1.3.5. fejezet szerint
bb) Vállalati HR fejlesztés a C.1.3.6. fejezet szerint
bc) Tanácsadás igénybevétele a C.1.3.7. fejezet szerint
bd) Minőség-, környezet- és egyéb irányítási, vezetési, hitelesítési rendszerek,
szabványok bevezetése és tanúsíttatása a C.1.3.8. fejezet szerint
Önállóan kizárólag a jelen Pályázati Felhívás C.1. aa) és ac) pontban szereplő
tevékenységek támogathatóak, a többi tevékenység csak ezek valamelyikéhez
kapcsolódóan.
C.2. ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK KÖRE
A Pályázati Felhívás keretében az alábbi költségek számolhatóak el a GOP Részletes
Pályázati Útmutató hivatkozott pontjaiban foglalt részletes szabályok figyelembevételével:
Költség típusa A GOP Részletes Pályázati
Útmutató vonatkozó része
a) Regionális beruházási támogatásként D.1.2. fejezet alapján
aa) Új, egyenként minimum nettó 200.000 Ft értékű
tárgyi eszköz beszerzése
C.2.2.2. a) pontja alapján
az aa) alpont kivételével,
továbbá b), c) és d) pontja
alapján
ab) Infrastrukturális és ingatlan beruházás
(maximum a projekt összes elszámolható
költségének 50%-áig)
C.2.3.2. fejezete alapján
ac) Információs technológia fejlesztéshez kapcsolódó,
egyenként minimum nettó 30.000 Ft értékű
hardver beszerzése
C.2.2.2. e) pontja alapján
7
ad) Eszközbeszerzéshez kapcsolódó gyártási licenc,
gyártási know-how beszerzésének költsége
(maximum a projekt összes elszámolható
költségének 10%-áig)
C.2.4.2. a) pontja alapján
ae) Információs technológia fejlesztéshez kapcsolódó
szoftverek beszerzésének költségei
C.2.4.2. b) pontja alapján
b) Csekély összegű támogatásként D.1.3. fejezet alapján
ba) Piacra jutás (maximum a projekt összes
elszámolható költségének 5%-áig)
C.2.5.3. a) pontja alapján
bb) Vállalati HR fejlesztés (maximum a projekt összes
elszámolható költségének 5%-áig)
C.2.5.3. b) pontja alapján
bc) Tanácsadás igénybevétele (maximum a projekt
összes elszámolható költségének 5%-áig)
C.2.5.3. c) pontja alapján
bd) Minőség-, környezet- és egyéb irányítási,
vezetési, hitelesítési rendszerek, szabványok
bevezetése (maximum a projekt összes
elszámolható költségének 5%-áig)
C.2.5.3. d) pontja alapján
A projekthez kapcsolódóan az ÁFA levonhatóságát érintő szabályokat a GOP Részletes
Pályázati Útmutató C.3. „Egyéb, az elszámolható költségekkel kapcsolatos előírások”
fejezete tartalmazza.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázati dokumentáció benyújtását követően, a
támogatási döntést megelőzően a pályázat elszámolható költségeinek
változtatására nincs lehetőség, az ilyen jellegű módosítási igények nem vehetők
figyelembe.
C.3. NEM ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK KÖRE
A pályázati felhívás keretében nem számolható el semmilyen, jelen Pályázati Felhívás C.2.
pontjában nem szereplő költség, figyelemmel a GOP Részletes Pályázati Útmutató C.3. és
C.4. fejezeteiben foglalt korlátozásokra.
Amennyiben a benyújtott pályázat tartalmaz nem elszámolható költségeket,
csökkentett támogatás odaítélésére abban az esetben van lehetőség, ha a projekt
a csökkentést követően is megfelel a pályázati felhívás feltételeinek, és a
csökkentés nem befolyásolja érdemben a projekt eredeti célját.
C.4. PROJEKT IPARÁGI KORLÁTOZÁSA
A projektre vonatkozó iparági korlátozások vonatkozásában a GOP Részletes Pályázati
Útmutató C.5. fejezetében foglaltak irányadók.
C.5. PROJEKT TERÜLETI KORLÁTOZÁSA
A fejlesztés megvalósításának helyszíne a pályázó bejegyzett magyarországi székhelye,
telephelye vagy fióktelepe lehet. A megvalósítási helynek a pályázat benyújtásáig kell
bejegyzésre kerülnie.
Nem támogathatóak a GOP Részletes Pályázati Útmutató C.6. fejezetében foglalt
korlátozással érintett projektek.
Kizárólag a Közép-Magyarországi régió területén megvalósuló fejlesztés támogatható.
8
A pályázati felhívás keretében mikrovállalkozások esetén kizárólag a GOP Részletes
Pályázati Útmutató XII/A számú mellékletében felsorolt települések valamelyikében
megvalósuló projekttel lehet pályázni; kis- és középvállalkozások, valamint a jelen
Pályázati Felhívás B.1. cb) pont szerinti vállalkozás esetén a GOP Részletes Pályázati
Útmutató XII/B számú mellékletében felsorolt települések valamelyikében megvalósuló
projekttel lehet pályázni.
Hardver és szoftver eszközök beszerzése esetén a megvalósítási helyszínnek az a telephely
vagy fióktelep minősül, amelyre a beszerzett eszközök számvitelileg aktiválásra kerülnek.
C.6. A PROJEKT MEGKEZDÉSE
A projekt megvalósítása a benyújtást követő napon a pályázó saját felelősségére
megkezdhető.
Támogatás a pályázat benyújtását megelőzően megkezdett beruházáshoz nem
igényelhető. Amennyiben megállapítást nyer, hogy a projekt megkezdésére a pályázat
benyújtását megelőzően sor került, a pályázat elutasításra, illetve a támogatás
visszavonásra kerül.
A projekt a GOP Részletes Pályázati Útmutató C.7. „A projekt megkezdése” fejezetben
foglaltak szerint kezdhető meg, a megkezdés időpontját a különböző projektelemek
vonatkozásában a GOP Részletes Pályázati Útmutató C.7.1. „Megkezdettség” fejezete
szabályozza.
C.7. A PROJEKT FIZIKAI BEFEJEZÉSE ÉS A PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS VÉGSŐ HATÁRIDEJE
A projekt fizikai befejezésének meg kell történnie a projekt megkezdését, vagy
amennyiben a projekt a Támogatási Szerződés hatályba lépéséig nem kezdődött meg, a
Támogatási Szerződés hatályba lépését követő 12 hónapon belül.
A pályázó projekttel kapcsolatos pénzügyi elszámolása (záró kifizetési igénylés)
benyújtásának végső határideje a projekt fizikai befejezését követő 30. naptári nap.
A projekt fizikai befejezésére vonatkozó részletes szabályokat a GOP Részletes Pályázati
Útmutató E.1. fejezete tartalmazza.
C.8. FENNTARTÁSI KÖTELEZETTSÉG
A pályázónak vállalnia kell, hogy a támogatott beruházással létrehozott termelő
kapacitásokat, információs technológiai fejlesztéseket a projekt befejezését követő 3. év
végéig, a jelen Pályázati Felhívás B.1. af) pont szerinti vállalkozás esetében a projekt
befejezését követő 5. év végéig az adott régióban fenntartja és üzemelteti.
A részletes szabályokat illetően a GOP Részletes Pályázati Útmutató E.2. és E.3.
fejezetében foglaltak irányadóak.
C.9. EGYÉB KORLÁTOZÁSOK A PROJEKT TARTALMÁVAL KAPCSOLATBAN
A részletes szabályokat illetően a GOP Részletes Pályázati Útmutató C.8. fejezetben
foglaltak irányadóak, továbbá:
a) Ha a projekt megvalósítása kiemelkedően jelentős kockázatot hordoz, akkor a
pályázat nincs összhangban a pályázati felhívás célkitűzéseivel, ezért elutasításra
kerülhet. (Jelentős kockázatot jelenthet többek között a pályázat nem megfelelő
kidolgozottsága; a pályázó székhelyének és a megvalósítás helyének eltérő
támogatási intenzitása, a projekt megvalósítása szempontjából kockázatos
gazdálkodási adatok.)
9
b) A pályázatkezelés és a megvalósítás során folyamatba épített kockázati ellenőrzésre
kerül sor. Ha a projekt megvalósítása során kiemelkedően jelentős kockázat merül
fel, akkor a jelen fejezet a) pontjának megfelelően a pályázat elutasításra kerülhet,
illetve a Támogatási Szerződésben rögzített szankciók érvényesíthetők.
Kiemelkedően jelentős kockázatot jelenthet például
ba) ha a pályázó, illetve az árajánlat adó/szállító székhelye, telephelye, fióktelepe
között egyezés áll fenn,
bb) ha az árajánlat adó/szállító alkalmassága nem alátámasztott a pályázatban
beszerezni tervezett gép, eszköz, berendezés forgalmazására, leszállítására,
betanítására, szervizelésére.
bc) a megvalósítási helyszín nem alkalmas a pályázatban jelzett tevékenység
végzésére,
bd) a megvásárolt eszközök együtt sem alkalmasak termelő tevékenység
végzésére,
be) a saját forrás magánszeméllyel, különös tekintettel külföldi magánszeméllyel,
vagy külföldi vállalkozással kötött kölcsönszerződés alapján, vagy tagi kölcsön
révén biztosított,
bf) pénzügyi teljesítés több kisösszegű részátutalás révén, vagy nagy összegű
készpénzes kiegyenlítés révén történik.
c) Támogatás nem nyújtható és nem folyósítható amennyiben a projekt költségvetése
nem reális és nem takarékos. A hatékony és eredményes pénzgazdálkodás elvét,
valamint az átlagos piaci árnak történő megfelelést a Támogatói Szerződés hatályba
lépését követően is biztosítani kell, továbbá a projektnek meg kell felelnie a reális
és takarékos költségvetés előírásának az esetleges géptípus-változás, szállító-váltás
és költségszerkezet-módosítás esetén is.
d) A pályázó a pályázat benyújtásával tudomásul veszi, hogy a Szerződés 87. és 88.
cikkelyének a csekély összegű („de minimis”) támogatásokra való alkalmazásáról
szóló, 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet (HL L 379.
2006.12.28. 5.o.) szerinti csekély összegű („de minimis”) támogatás igénylése
esetén a támogató az igényelt támogatást abban az esetben ítélheti oda a pályázó
részére, ha annak összege és a részére korábban odaítélt csekély összegű („de
minimis”) támogatások összege az odaítélés pénzügyi éve és az azt megelőző két
pénzügyi év vonatkozásában nem haladja meg a 200.000 eurónak, illetve a közúti
szállítási ágazat esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget. A pályázó az
ÚSZT Nyilatkozat cégszerű aláírásával büntetőjogi felelőssége tudatában
nyilatkozatot tesz arra vonatkozóan, hogy részére jelen pályázat benyújtásának
pénzügyi évében, valamint a megelőző két pénzügyi év folyamán csekély összegű
(„de minimis”) támogatás kizárólag a Projekt Adatlap részét képező Nyilatkozat
csekély összegű („de minimis”) támogatásokról funkcióban megadott
időpont(ok)ban, forrásokból és összeggel került megítélésre, vagy van igénylése
folyamatban. Amennyiben a Projekt Adatlap részét képező Nyilatkozat csekély
összegű („de minimis”) támogatásokról funkció nem kerül kitöltésre, a pályázó az
ÚSZT nyilatkozat cégszerű aláírásával büntetőjogi felelőssége tudatában
nyilatkozatot tesz arra vonatkozóan, hogy a pályázat benyújtásának pénzügyi
évében, valamint a megelőző két pénzügyi évben csekély összegű („de minimis”)
támogatás a pályázó részére nem került megítélésre, továbbá nincs folyamatban
ilyen támogatás iránti kérelem elbírálása. A pályázó tudomásul veszi, hogy
amennyiben a fenti nyilatkozata valótlan, az adatközlésért a felelősség a pályázót
terheli.
10
D. PÉNZÜGYI FELTÉTELEK ÉS AZ ÁLLAMI TÁMOGATÁSI SZABÁLYOK
D.1.TÁMOGATÁS FORMÁJA
A jelen pályázati felhívás keretében nyújtott támogatás vissza nem térítendő
támogatásnak minősül a GOP Részletes Pályázati Útmutató D.1.2. „Regionális beruházás”
és D.1.3. „Csekély összegű (de minimis) támogatás” fejezetei szerint.
KKV-nak nem minősülő kedvezményezetteknek önálló belső dokumentumában elemeznie
kell a támogatott projekt vagy tevékenység támogatás melletti és támogatás nélküli
életképességét, és a támogatási kérelemmel egyidejűleg ezt be kell nyújtania a
támogatást nyújtó részére. A dokumentumnak alá kell támasztania azt, hogy az alábbi
kritériumok közül egy vagy több teljesül:
a) a támogatás következtében lényegesen megnövekszik a projekt mérete, vagy
b) a támogatás következtében lényegesen kiszélesedik a tevékenység köre, vagy
c) a támogatás következtében lényegesen nő a Kérelmező által a projektre
fordítandó összeg, vagy
d) a támogatás következtében lényegesen felgyorsul a projekt végrehajtási üteme,
vagy
e) az igényelt támogatás nélkül nem került volna sor a támogatási projekt
végrehajtására az érintett térségben.
D.2.ÖNRÉSZ
A pályázónak legalább a projekt összköltségének az igényelt támogatási összeggel
csökkentett részét kitevő önrésszel kell rendelkeznie. Az önrész saját forrásból és az
államháztartás alrendszereiből származó egyéb támogatásból állhat.
A részletes szabályokat illetően a GOP Részletes Pályázati Útmutató D.3. fejezetében
foglaltak irányadóak.
Regionális beruházási és foglalkoztatási támogatás esetén a Regionális Fejlesztés Operatív
Programokra meghatározott előirányzatok felhasználásának állami támogatási szempontú
szabályairól szóló 30/2012. (VI.8.) NFM rendelet 9. § (3) bekezdése alapján a pályázónak
a projekt elszámolható összköltségének legalább 25%-át igazolt saját forrásból kell
biztosítania.
A saját forrás rendelkezésre állását igazoló dokumentumokat és nyilatkozatokat legkésőbb
az első kifizetési kérelemhez a kedvezményezett köteles benyújtani.
D.3.EGYÉB PÉNZÜGYI ESZKÖZÖK
Jelen felhívás keretében nem releváns.
D.4.BIZTOSÍTÉKOK KÖRE
Amennyiben az elnyert támogatás összege meghaladja a 20 millió Ft-ot, a
Kedvezményezett biztosíték nyújtására kötelezett, amelynek formája lehet:
a. Bankgarancia,
b. Jelzálogjog ingatlanra,
c. A támogatást igénylő gazdasági társaság cégjegyzésre jogosult vezető
tisztségviselőjének vagy legalább 50%-os közvetlen tulajdonrésszel rendelkező
tulajdonosának, vagy együttesen legalább 50%-os közvetlen tulajdonrésszel
rendelkező természetes személy tulajdonosainak kezességvállalása,
d. Garanciaszervezet által vállalt kezesség, vagy
11
e. Biztosítási szerződés alapján kiállított – készfizető kezességvállalást tartalmazó –
kötelezvény.
A biztosítéki értéknek fedeznie kell legalább a kifizetési igénylésben igényelt, továbbá a
már kifizetett támogatás (beleértve az előleget is) együttes összegét.
A biztosítékadás részletes szabályait illetően a GOP Részletes Pályázati Útmutató D.4.
fejezete irányadó.
D.5.ELŐLEG IGÉNYLÉSE
Jelen pályázati felhívás keretében legfeljebb 50 % előleg igényelhető, míg a jelen Pályázati
Felhívás B.1. cb) pont szerinti vállalkozás esetében legfeljebb 25 % előleg igényelhető. Az
előlegigénylés részletes szabályait illetően a GOP Részletes Pályázati Útmutató D.5.
fejezete irányadó.
E. NYOMONKÖVETÉS
A kedvezményezett a megvalósítás és a fenntartás időszakában adatokat köteles
szolgáltatni a projekt megvalósulásáról.
A monitoring adatszolgáltatás és a jelentéstétel részletes szabályait illetően a GOP
Részletes Pályázati Útmutató E.5. és F.7. fejezetben, valamint a Monitoring és Helyszíni
Ellenőrzési Tájékoztatóban foglaltak irányadóak.
Monitoring adatszolgáltatás
Mutató neve Mértékegység
Mutató (indikátor) forrása Adatszolgáltatás
jellege
Személyi jellegű
kifizetés
Ft Analitika, főkönyvi kivonat Kötelező vállaláshoz
kapcsolódik
Átlagos statisztikai
állományi létszám
Fő Számított mutató, az alábbi
mutatók alapján:
Átlagos statisztikai állományi
létszám – nő
Átlagos statisztikai állományi
létszám – férfi
Kötelező vállaláshoz
kapcsolódik
Átlagos statisztikai
állományi létszám –
nő
Fő NAV (APEH)
adóbevallás statisztikai létszámot
tartalmazó oldala vagy belső
munkaügyi nyilvántartás a
Részletes Pályázati Útmutató G.
fejezet n) pontjának megfelelően
Tájékoztató
monitoring mutató
(indikátor)
Átlagos statisztikai
állományi létszám –
férfi
Fő Tájékoztató
monitoring mutató
(indikátor)
Átlagos statisztikai
állományi létszám –
roma
Fő Tájékoztató
monitoring mutató
(indikátor)
Átlagos statisztikai
állományi létszám –
fogyatékos
Fő Tájékoztató
monitoring mutató
(indikátor)
Éves nettó árbevétel Ft Éves beszámoló/SZJA bevallás Tájékoztató
monitoring mutató
(indikátor)
12
F. PÁLYÁZATKEZELÉS
F.1. PROJEKTKIVÁLASZTÁS
A projektkiválasztásra vonatkozó részletes szabályokat a GOP Részletes Pályázati
Útmutató F.4. fejezete tartalmazza.
F.1.1. Eljárásrend
A pályázatok értékelése és elbírálása a GOP Részletes Pályázati Útmutató F.3.2. fejezete
szerint egyfordulós eljárásrendben történik a GOP Részletes Pályázati Útmutató F.3.2.2.
fejezete szerinti szakaszos elbírálással.
A kiválasztási folyamat során a GOP Részletes Pályázati Útmutató F.4.3. fejezete szerint
van lehetőség hiánypótlásra.
F.1.2. Kiválasztási kritériumok
A támogatásban részesülő projekteket a jelen Pályázati Felhívás A, B, C, D, F és G
pontjaiban foglalt kritériumok, valamint a tartalmi értékelés szerint választja ki a
Közreműködő Szervezet.
Nem támogathatók azok a pályázatok, amelyek esetében a fenti kritériumrendszer
bármelyik pontjának nem felel meg a pályázó vagy a projekt.
A pályázatok tartalmi vizsgálata az alábbi kritériumok alapján történik:
Abban az esetben, ha a projekt az értékelési előfeltételek (igen/nem) bármelykének nem
felel meg, a pályázat elutasításra kerül 0 pontszámmal.
2013-1.2.1/B Pontszám
Kapcsolódik-e a projekt a Pályázati Útmutató céljaihoz? Igen/nem
A projekt költségvetése reális módon került-e összeállításra? Igen/nem
A projekt költségvetése takarékos módon került-e összeállításra? Igen/nem
Pályázó adatai (40 pont)
1. Működés időtartama 8
2 lezárt, teljes üzleti év 0
3-5 lezárt, teljes üzleti év 3
6-8 lezárt, teljes üzleti év 5
8-nál több lezárt, teljes üzleti év 8
2.
Exportból valamint közösségen belüli értékesítésből származó
árbevétel aránya
5
(utolsó lezárt évben exportból valamint közösségen belüli értékesítésből
származó árbevétel/utolsó lezárt év éves nettó árbevétele)*100
0% 0
0,01% – 20,00% 3
20,01% és afelett 5
3. Üzemi eredmény aránya 15
[(utolsó lezárt év üzemi (üzleti) eredmény + utolsó lezárt év
kamatráfordítás) / utolsó lezárt év mérlegfőösszeg]* 100
13
4,00% és az alatt 0
4,01 % – 10,00 % 5
10,01%-20,00% 8
20,01 % – 40,00 % 12
40,01 % és afelett 15
4. 1 főre eső hozzáadott érték (ezer Ft/fő) 12
(utolsó lezárt év adózás előtti eredmény vagy jövedelem, illetve veszteség
+ utolsó lezárt év értékcsökkenési leírás + utolsó lezárt év személyi jellegű
ráfordítások) / utolsó lezárt év létszám
1.000 eFt és az alatt 0
1.001 eFt-3.000 eFt 4
3.001 eFt – 5.000 eFt 6
5.001 eFt – 7.000 eFt 8
7.001 eFt és afelett 12
Projekt gazdasági, társadalmi megvalósíthatósága (22 pont)
5. Saját tőke arányos beruházási érték 10
(összes elszámolható költség / utolsó lezárt év saját tőke) *100
10,00% és az alatt, vagy 150,00 % felett 0
10,01 % – 25,00 %, vagy 115,01 % -150,00 % 3
25,01%-50,00% 5
85,01%-115,00% 5
50,01%-85,00% 10
6. Nettó árbevétel arányos beruházás 12
[2*összes elszámolható költség / (utolsó lezárt év éves nettó árbevétel
vagy adóalapba beszámított bevétel + utolsó előtti lezárt év éves nettó
árbevétel vagy adóalapba beszámított bevétel)]*100
3,00% és az alatt vagy 85,00% felett 0
3,01%-10,00% vagy 70,01%-85,00% 5
10,01 % – 15,00 % vagy 45,01 % – 70,00 % 8
15,01%-45,00% 12
Társadalmi, gazdasági hasznosság (38 pont)
7. Kapcsolódás az Új Széchenyi Tervben meghatározott kitörési
pontokhoz
5
(A GOP Központi Pályázati Útmutató XI. sz. melléklete alapján)
Nem 0
Igen 5
8.
Területi kohézió
(311/2007. (XI. 17.) Korm. rendelet a kedvezményezett térségek
besorolásáról alapján) 10
Budapest 0
Pest megye (kivéve régió szempontjából hátrányos és hátrányos helyzetű
kistérségek) 5
Régió szempontjából hátrányos kistérségek (Nagykátai, Ceglédi Aszódi,
Dabasi) 8
Hátrányos helyzetű kistérség (Szobi) 10
9. Esélyegyenlőség 5
10. Fenntarthatóság (fenntartható fejlődés) 5
11.
Termelő tevékenység (A jelen Pályázati Felhívás V. számú melléklete
alapján) 13
Nem termelő vállalkozás nem termelő tevékenységet fejleszt 0
Nem termelő vállalkozás termelő tevékenységet fejleszt 5
14
Termelő vállalkozás nem termelő tevékenységet fejleszt 5
Termelő vállalkozás termelő tevékenységet fejleszt 13
Összesen 100
Egyéni vállalkozók számára nem értelmezhető: 3., 5. pont. Egyéni vállalkozók esetében az
elért összpontszám 100/75-tel kerül felszorzásra.
Nem nyújtható támogatás azon pályázó részére, aki az értékelési
szempontrendszer fő kategóriáira (Pályázó adatai, vagy Projekt gazdasági,
társadalmi megvalósíthatósága) 0 pontot kap.
Nem támogathatók azok a pályázatok, amelyek esetében a pályázatra adott
összpontszám nem éri el a minimális 50 pontot.
F.2. KIFOGÁSKEZELÉS
A pályázó a pályázat benyújtásának időpontjától a támogatási jogviszony időtartama alatt
a közreműködő szervezet döntése ellen a közreműködő szervezetnél az NFÜ-nek címzett,
az NFÜ döntése ellen az NFÜ-nél, a Miniszterelnökséget vezető államtitkárnak címzett
kifogást nyújthat be, ha a pályázati eljárásra, a támogatási igény befogadására, a
támogatási döntés meghozatalára, a támogatási szerződések megkötésére, a
költségvetésből nyújtott támogatás folyósítására, visszakövetelésére vonatkozó eljárás
jogszabálysértő, vagy a felhívásba, illetve a támogatási szerződésbe ütközik.
A kifogás benyújtására a kifogásolt intézkedésről való tudomásszerzéstől számított 10
napon belül, egy alkalommal, az indokok megjelölésével van lehetőség.
A kifogáskezelés részletes szabályait illetően a GOP Részletes Pályázati Útmutató F.8.
fejezete irányadó.
F.3. A TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉS
A részletes szabályokat illetően a GOP Részletes Pályázati Útmutató F.5. fejezetben
foglaltak irányadóak.
F.4. A PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS, FINANSZÍROZÁS
A részletes szabályokat illetően a GOP Részletes Pályázati Útmutató F.6. fejezetében,
valamint a Tájékoztató a pénzügyi elszámoláshoz című dokumentumban foglaltak
irányadóak.
F.5. HELYSZÍNI SZEMLE ÉS ELLENŐRZÉSEK
Felhívjuk a figyelmet, hogy a pályázat benyújtását követően az ellenőrzésre feljogosított
szervek megkezdhetik a projekt ellenőrzését!
A pályázó/kedvezményezett köteles a helyszíni szemlét (előellenőrzést), illetve a helyszíni
ellenőrzést tűrni, valamint az ellenőrökkel együttműködni.
A helyszíni ellenőrzések részletes szabályait illetően a GOP Részletes Pályázati Útmutató
F.10. fejezetében, valamint a Monitoring és Helyszíni Ellenőrzési Tájékoztatóban foglaltak
irányadóak.
F.6. TÁJÉKOZTATÁS ÉS NYILVÁNOSSÁG
A kedvezményezett a projekt megvalósítása során köteles a hatályos jogszabályokban
meghatározott tájékoztatási és nyilvánossági kötelezettségeknek eleget tenni, a projektről
15
és a támogatásról az ott meghatározott módon és tartalommal információt nyújtani. A
tájékoztatásra és nyilvánosságra vonatkozó követelményeket a Nemzeti Fejlesztési
Ügynökség (www.nfu.hu) honlapjáról letölthető „Kedvezményezettek tájékoztatási
kötelezettségei” című dokumentum, valamint az „Arculati Kézikönyv” tartalmazza.
A kommunikációs tevékenységek megkezdése előtt javasoljuk, egyeztetés céljából vegye
fel a kapcsolatot a közreműködő szervezet kommunikációs munkatársával.
Az előírt kommunikációs tevékenységek elhagyása vagy részleges teljesítése, illetve az
előírtaktól eltérő formában történő megvalósítása a megítélt támogatás kommunikációra
elszámolható részének csökkentését vonja maga után.
G. A PÁLYÁZÓ ÁLTAL CSATOLANDÓ MELLÉKLETEK LISTÁJA
Az egyes csatolandó dokumentumokra vonatkozó részletes szabályokat illetően a GOP
Részletes Pályázati Útmutató G. fejezetben foglaltak irányadóak.
Csatolandó dokumentum
megnevezése Pályázathoz csatolandó Támogatási Szerződés
aláírásához csatolandó
Minden projekt esetében csatolandó mellékletek
1. Jogi státusz igazolása
egyéni vállalkozó
esetében
A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének
a) pontjában foglaltak
szerint
–
2. Jóváhagyott (közgyűlés,
taggyűlés, illetve a
tulajdonosok által
jóváhagyott) éves
beszámoló, amennyiben
az nem került feltöltésre
a www.ebeszamolo.
kim.gov.hu
oldalra, illetve a
közgyűlés, taggyűlés,
illetve a tulajdonosok
általi jóváhagyását
igazoló dokumentum
(egyszerűsített éves
beszámolóval rendelkező
pályázók esetében az
utolsó lezárt év főkönyvi
kivonatának csatolása is
szükséges az
exportárbevétel és
kamatráfordítás
alátámasztására, míg
egyéni vállalkozó esetén
külföldi vevőanalitika)
A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének
b-c) pontjában foglaltak
szerint
–
3. Árajánlat A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének
e) pontjában foglaltak
szerint
–
4. A pályázó hivatalos A GOP Részletes Pályázati Amennyiben a pályázatához
16
képviselőjének aláírási
címpéldánya/vagy
ügyvédi által hitelesített
aláírásminta
Útmutató G. fejezetének f)
pontjában foglaltak szerint
csatolt aláírási
címpéldányhoz képest
megváltozott az aláírásra
jogosult személye, az új
aláírásra jogosult személy
közjegyző által 30 napnál
nem régebben hitelesített
aláírási címpéldánya, ennek
hiányában a számlavezető
banknál nyilvántartott
aláírás-bejelentő karton
bank által hitelesített
másolata.
5. A pályázat beadását
megelőző utolsó lezárt,
teljes üzleti évben az
NAV-nak (APEH-nak)
kötelezően megküldendő
bevallás statisztikai
létszámot tartalmazó
oldala, vagy belső
munkaügyi
nyilvántartása
– A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének d)
pontjában foglaltak szerint
6. Analitika, főkönyvi
kivonat
Kettős könyvvitelt vezető
gazdasági társaságok,
egyéni vállalkozások
esetén a pályázat
benyújtását megelőző
utolsó két lezárt üzleti év
főkönyvi kivonatának
csatolása szükséges a bér
és egyéb személyi jellegű
kifizetések
alátámasztására.
Egyszeres könyvvitelt
vezető egyéni
vállalkozások esetén
könyvviteli analitika
(kimutatás) csatolása
szükséges a bér és egyéb
személyi jellegű kifizetések
alátámasztására.
–
7. Átláthatósági nyilatkozat Az államháztartásról szóló
2011. évi CXCV. törvény
50. § (1) c) pontja szerint
–
A projekt jellegétől függően csatolandó mellékletek
8. Tulajdonostársak
hozzájárulása
A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének
g) pontjában foglaltak
szerint
–
9. Megállapodás az
osztatlan közös
tulajdonban lévő ingatlan
használatáról
A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének
h) pontjában foglaltak
szerint
–
17
10. Bérbeadó hozzájárulása
és bérleti szerződés, az
ingatlan használatba
vételének egyéb
eseteiben a használatba
adó hozzájárulása és
közokiratba vagy teljes
bizonyító erejű
magánokiratba foglalt
használati megállapodás
A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének i)
pontjában foglaltak szerint
–
11. Építési engedély vagy
nyilatkozat építési
engedély mentességről
A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének j)
pontjában foglaltak szerint
–
12. Építési tervdokumentáció A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének
k) pontjában foglaltak
szerint
–
13. A felkészítő és tanúsító
szervezetre vonatkozó
előírásoknak való
megfelelést igazoló
dokumentumok
– A GOP Részletes Pályázati
Útmutató G. fejezetének l)
pontjában foglaltak szerint
H. A PÁLYÁZATI FELHÍVÁS MELLÉKLETEI
A mellékletek megtalálhatóak külön dokumentumban a www.nfu.hu oldalon.
I. Projekt adatlap
II. Segédlet a Projekt adatlap kitöltéséhez (kitöltési útmutató)
III. Támogatási Szerződés minta
IV. GOP Részletes Pá